به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، بهرام آریان فرد، رئیس مرکز مدیریت راههای استان طی مصاحبه ای خبری با اشاره به امکانات سامانه ۱۴۱ گفت: سامانه ۱۴۱ سامانه‌ای است که با بهره‌مندی از تمامی امکانات ارتباطی رایج اعم از تلفن، نمابر، پیامک و اینترنت می‌تواند به عموم افراد جامعه در سطوح گوناگون از منظر میزان آگاهی و نیاز کاربری، اطلاعات مورد نیاز را در زمینه راه‌های کشور ارائه کند.

وی افزود: سامانه تلفنی ۱۴۱ یکی از امکانات کلیدی مرکز مدیریت راه‌های کشور است که مسافران می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۱ در سراسر کشور از آخرین وضعیت ترافیکی کل کشور، رخدادهای جاده‌ای، مسیر و مسافت بین شهری مطلع شوند.

به گفته آریان فرد، همچنین نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ در نسخه اندروید، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ از دیگر سامانه‌های اطلاع‌رسانی این مرکز است که در هر ساعت از شبانه روز به هموطنان خدمت رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: استان گلستان در ۷ ماهه سال جاری تعداد ۲۸۵ هزار و ۴۰۸ تماس را در سامانه ۱۴۱ داشته است.

آریان فرد گفت: از این تماس ها ۸ هزار و ۳۱۹ تماس به اپراتور متصل شده و بقیه بصورت گویا از اطلاعات سامانه استفاده کرده اند.

وی، تعداد تماس های مهرماه سال جاری را نیز ۲۱ هزار و ۲۰۷ فقره بیان کرد.

آریان فرد افزود: در ۷ ماه سال جاری همچنین ۲۹۱ شکایت مسافری و ۷۲۱ شکایت باری و ۱۶۴ شکایت در بخش راهها به ثبت رسیده است و به بخش‌های مربوطه جهت بررسی ارجاع داده شده است.

source

توسط chidanet.ir