به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، وحید خسروی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اراک با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص نگهداری از راه‌های موجود در شهرستان اراک اظهار کرد: از ابتدای سال در راستای افزایش کیفیت سطح رویه آسفالت‌ها اقدامات خوب و مناسبی انجام شده که رضایت کاربران جاده‌ای و هموطنان را در پی داشته است.

وی افزود: بر همین اساس طی این مدت لکه‌گیری و روکش آسفالت در محور اراک-سلفچگان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده و بعد از عقد قرارداد، پیمانکاران در ۵ اکیپ مشغول فعالیت شدند؛ همچنین محور اراک به سمت بروجرد تا انتهای حوزه به صورت رفت و برگشت نیز انعقاد قرارداد صورت گرفته و این پروژه نیز انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اراک همچنین بیان کرد: در راستای افزایش کیفیت سطح جاده محور اراک به سمت خمین نیز پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت با اجرای یک لایه آسفالت حفاظتی انجام شد.

خسروی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی نیز گفت: در برخی از محورها از جمله جاده قره کهریز تردد بالای ماشین‌آلات سنگین معدن باعث آسیب جدی به جاده شده بود و وضعیت مناسبی نداشت که امسال توانستیم اجرای روکش آسفالت محور قره کهریز تا انتهای حوزه را با دو لایه آسفالت(یک لایه رگلاژ و یک لایه روکش) رقم بزنیم.

وی در ادامه گفت: اجرای روکش آسفالت روستاهای محمدیه، داوود آباد به طول ۴ کیلومتر، مسیر برگشت روستای گاوخانه به سمت اراک که مسیر بسیار پرترددی بود را نیز انجام داده ایم و یکی از برنامه‌های مهم برای سال آینده نیز اجرای روکش آسفالت محور اراک به سمت روستای مرزیگران است که در دستور کار قرار دارد و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی عملیاتی خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اراک همچنین گفت: با اعتباری که برای مسیر برگشت روستای گاوخانه مصوب شده و اجرای آن، تقریباً می‌توان گفت راه‌های روستایی شهرستان به لحاظ کیفیت رویه راه‌ها به حد خیلی مطلوب رسیده و نسبت به گذشته خیلی کمتر شاهد مشکل خواهیم بود.

خسروی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای نصب و ایجاد روشنایی گفت: در راستای افزایش ایمنی سطح راه‌ها و رفع نقاط مستعد حادثه، روشنایی طولی در برخی محورها از جمله اراک- ضامنجان به طول ۱.۲ کیلومتر انجام شده است؛ همچنین یکی از مسائل بااهمیت ایجاد روشنایی‌های نقطه‌ای در نقاط پرتصادف است که طی این مدت تقاطع آنتنی روستای حسین‌آباد بغدادی با محور خمین روشن شده و تقاطع روستای گوار، تقاطع فارسیجان و تقاطع روستای مشهد الکوبه با محور ساروق نیز به زودی روشن خواهیم شد.

وی افزود: یکی از نکات مهم در راستای ایجاد روشنایی نقطه‌ای اجرای پروژه ها به صورت امانی بوده چراکه اعتبار مصوبی برای آن در نظر گرفته نشده بوده اما توانستیم از ظرفیت و امکاناتی که در شهرستان وجود دارد بهره بگیریم و این نقاط را روشن کنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اراک با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای شناسایی و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز بیان کرد: یکی از مسائل مهم دیگر در حوزه راه‌ها بحث ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی است که به تازگی روکش آسفالت شده‌اند، چراکه بعد از اجرای پروژه دارای یک اختلاف سطح می شوند و اگر خودرویی به دلیل سرعت بالا و ناتوانی در کنترل خودرو توسط راننده از مسیر منحرف و خارج می‌شد، ممکن بود که دچار واژگونی شده و جان سرنشینان به خطر بیفتد.

خسروی ادامه داد: به همین دلیل بحث رفع اختلاف سطح جاده جدی گرفته شد، البته به لحاظ بعد مسافت و طول کار بسیار زیادی بود اما به همت و تلاش جهادی راهداران توانستیم ظرف مدت دو ماه اختلاف سطح را مرتفع و حاشیه راه‌ها را ایمن‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: اصلاح تقاطع و ساماندهی مسیر ورودی و اصلاح و آسفالت رمپ خروجی خانه میران، اصلاح رمپ ورودی و خروجی روستای سوارآباد که جز نقاط پر تصادف بود نیز طی این مدت صورت گرفته است؛ البته باید به این نکته توجه کرد که راهداران و کارشناسان شهرستان به طور مستمر در حال احصای نقاط پر تصادف هستند چراکه با رفع نقاط حادثه‌خیز قدیمی به واسطه جریان و نوع ترافیک جدید ممکن است نقاط جدیدی نیز شناسایی شود و ما امیدواریم با کمک خود کاربران جاده‌ای و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی تا حد ممکن مشکلات مرتفع شده و شاهد حادثه ناگواری نباشیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اراک با اشاره به خط‌کشی محورهای مواصلاتی نیز اضافه کرد: سال جاری جزو سال‌هایی بوده که تقریباً می‌توان گفت تا به امروز بیش از ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی شهرستان خط‌کشی شدند. در مسیرهای روستایی و راه های اصلی هم به محض اتمام اجرای روکش آسفالت و سپری شدن زمان کافی، خط‌کشی‌ها نیز انجام گرفت.

خسروی همچنین با اشاره به آمادگی راهداری زمستانی نیز گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و احتمال بارش برف، پیش از این اقدامات لازم در خصوص ذخیره‌سازی شن و نمک در سوله‌های راهدارخانه‌ها انجام شده است و آمادگی لازم برای مقابله با سرما و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها وجود دارد.

source

توسط chidanet.ir