روح الله عمادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت چهاربانده کردن محور دزفول – شوشتر اظهار کرد: محور دزفول- شوشتر ۴۵ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن در سنوات گذشته چهارخطه شد.
وی در خصوص تکمیل باقیمانده این محور افزود: برای ۲۵ کیلومتر دیگر این محور، با توجه به ابلاغ ۴۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، یک مناقصه برای ۱۰ کیلومتر از دزفول به پل کهنک برگزار شد و پیمانکار این پروژه که یکی از پیمانکاران خوشنام استان است، مشخص شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: به زودی، چهار بانده کردن ۱۰ کیلومتر با اعتبار بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان کلنگزنی میشود که در صورت تامین و تخصیص اعتبار موردنیاز، پیشبینی میشود که در بازه زمانی دو ساله تکمیل شود.
عمادی با اشاره به ترافیک در محور دزفول – شوشتر گفت: این محور، یکی از محورهای شریانی، پدافندی و پرترافیک است و وجود معادن شمال استان، زمینهای کشاورزی و کارخانجات، باعث عبور ماشینهای سنگین، ایجاد ترافیک میشود و این محور آبستن حوادث ترافیکی است. بنابراین چهار بانده کردن این محور، منجر به کاهش ترافیک و حوادث میشود.
وی با اشاره به پیگیری نمایندگان شوشتر و دزفول برای تامین اعتبار این پروژه، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای محور کم و جوابگوی تکمیل این محور در بازه زمانی کوتاه نیست. بنابراین نمایندگان این دو شهرستان در حال پیگیری هستند.
عمادی یادآور شد: اعتبار چهار بانده کردن ۲۵ کیلومتر از محور دزفول به شوشتر، همراه با دو پل سیاهمنصور به طول ۱۰۰ متر و پل کهنک به طول ۶۵۰ متر نیازمند بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است امیدواریم با پیگیری استاندار و نمایندگان مجلس، اعتبار این محور به موقع تخصیص داده شود.
انتهای پیام