اشکال مختلف این نوع محتواها شامل ویدیو، تصویر، اینفوگرافیک، وبینار، معرفی محصول، مناظره ها و غیره می باشند. اینستاگرام هم که ترکیبی از محتوای تصویری، متنی و ویدیویی میخواهد و قبل از انتشار محتوا در آن باید مواردی مثل کیفیت تصویر و ویدیو، هشتگگذاری مناسب، جذاب و بدون غلط بودن متن کپشن و زمان انتشار پست و استوری را بهدقت بررسی کنید. مخاطب خود را بشناسید: قبل از شروع تولید محتوا، باید مخاطب خود را بشناسید و نیازها و علایق او را در نظر بگیرید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما منطبق با هدف و کاربران مورد نظر است. رعایت قوانین و اصول سئو در تولید محتوای پستهای وبلاگی حرف اول را میزند؛ البته باید مراقب باشید که از کلمه کلیدی هدف بیش از اندازه در متن پستها استفاده نکنید. منظور از این عبارت، تعیین یک نقشه راه، تقویم محتوایی و هدف برای تک تک محتواهایی است که باید مطابق با پرسونای مخاطب، تحلیل و توصیف برند، رقبا، تحقیق کلمات کلیدی و تعیین سایر ویژگی های آن مانند لحن، ارزش و نوع اطلاعات انجام شود.
این نوع محتواها به منظور معرفی محصول به مخاطب تولید می شود. بهینه سازی عنوان صفحه (عنوان صفحه باید سرتیتری باشد که در صفحه به خوبی دیده می شود. منتشر کردن محتوا در پلتفرمهای مختلف مانند وبسایت، شبکههای اجتماعی، وبلاگ، پادکستها، ویدئوها و سایر کانالها میباشد که مخاطبان بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. در صورتیکه محتوای کاربردی و جذابی ارائه کنید، مخاطبان آن را به اشتراک می گذارند و می توانید بیشتر از قبل شناخته شوید. کاربرهای اینستاگرام کدام پست را بیشتر دوست داشتهاند؟ محتواهای ویدئویی بیشتر در شبکههای اجتماعی و فضاهای دیگری مثل یوتیوب و آپارات استفاده میشوند. برای این کار و پیدا کردن ایدهها و موضوعات بیشتر از روشهای زیر کمک بگیرید. اگر قصد دارید در شغل تولید محتوا موفق شوید، سعی کنید که کار با نرم افزار فتوشاپ را یاد بگیرید. محتوای بهینه (SEO) باعث میشود شما در صدر موتور جستجوی گوگل قرار بگیرید و با رعایت نکات اصولی SEO و الگوریتمهای گوگل که هر یک بروز میشوند و آپدیتهای جدیدی که میآید (مانند گوگل پنگوئن یا الگوریتم مرغ مگسخوار) را رعایت نمائید نیاز به بازاریابی محتوا و تبلیغات نیست. پیش تر به طور کامل به نحوه نوشتن عنوان مناسب برای مقالات پرداخته شده است و نکات بسیار مهمی که لازم است هنگام نوشتن مقالات به آن توجه کنید را به تفصیل مورد بررسی قرار داده شده است.
شما می توانید از آنها در پلتفرم های مختلف برای بازخوانی کامل متن، ذکر خلاصه محتوا و یا غنی تر کردن محتوا از نظر سئو استفاده کنید. بازبینی و انتشار: در قدم بعدی، لازم است محتوا را از نظر غلط های املایی و نگارشی، کپی بودن محتوا و روان بودن جملات بررسی نمایید. رایج ترین و مهم ترین مدل از انواع تولید محتوا می باشد که بیش از 75 – 80 درصد از محتوای اینترنت را تشکیل می دهد. چراکه تولید محتوا، یک ابزار چند منظوره تلقی می شود که هم برای بهبود سئو و هم بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود منابع بسیار گسترده ای که به عنوان راهنمای تولید محتوا در فضای مجازی قرار داده شده اند، شما می توانید از متدهای مختلفی برای یادگیری تولید محتوا استفاده کنید. اشکال مختلف این نوع محتوا را می توان در قالب پادکست و فایل های صوتی مشاهده کرد. به عنوان مثال، هوش مصنوعی فارسی میتواند متون فارسی را تحلیل کند، ترجمهای دقیق ارائه دهد یا به سوالات کاربران به فارسی پاسخ دهد. همانند معلمی که قبل از کلاس تدوین مطالب خود را مرور و آماده میکند، تولید کنندگان محتوا نیز باید با دقت به انتخاب فرمت و شیوه ارائه محتوا پرداخته و آن را برای مخاطبان خود و با در نظر گرفتن میزان درک و نیازهای آن ها تدارک ببینند.
حتی میزان تجربه تولید کننده آن نیز تاثیر گذار است. از اینرو میتوان گفت که تاثیر تصویر یا ویدئو نسبت به محتوای نوشته شده ۱۰ برابر است. بدیهی است که کارشناس محتوا باید تا حدودی نسبت به سئو محتوا و قوانین موتورهای جستجو مرتبط با محتوا اطلاعاتی را داشته باشد. به عنوان مثال می توان به الگوریتم پنگوئن اشاره کرد که نسبت به کپی بودن محتوا بسیار حساس می باشد. همچنین امروزه کارشناسان محتوا باید بر برخی قوانین و الگوریتم های سئو و سئو داخلی نیز تسلط داشته باشند. علاوه بر موارد فوق، آگاهی از اصول دیجیتال مارکتینگ می تواند به نویسنده کمک کند تا محتوای خود را در راستای خدمات و محصولات وب سایت ارائه کند. علاوه بر این، افراد با پیشرفتهتر شدن در این زمینه میتوانند برای تولید محتوا به صورت کارآمد و خلاقانه از هوش مصنوعی استفاده کنند. تولید محتوا همچنان در حال رشد است و مصرف محتوا ناشی از رشد موبایل و وسایل دیگر هم در حال رشد و گسترش است. اما حالا به لطف اینترنت، پول دیگر تنها عامل موفقیت و رشد یک کسب و کار نیست.