سخنگوی کمیسیون اصل نود از بررسی مشکلات صنعت حمل و نقل ریلی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی کشوری با اشاره به بررسی موضوعات مربوط به صنعت حمل و نقل ریلی کشور در کمیسیون اصل نود گفت: در این جلسه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت تعداد رام‌های قطار مسافری و باری در ۳ سال گذشته و میزان مسافر و بار جابه‌جا شده طی سه سال گذشته در مسیرهای مختلف ارائه شد.

وی بررسی برنامه راه آهن در خصوص فرونشست‌های ریلی سطح کشور و همچنین گزارشی از نحوه صدور مجوز فروش بلیت گروهی، فروش بلیت اینترنتی و عوامل ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت با مبالغ بالاتر از نرخ مصوب و راهکارهای مقابله با آن را از دیگر موارد این جلسه بیان کرد که با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، دبیر انجمن های صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رئیس انجمن شرکت‌های مسافری، دبیر انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رئیس انجمن شرکتهای مسافری، نماینده مطلع و تام‌اختیار وزارت صمت، نماینده بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه بررسی شد.

کشوری توضیح داد: رئیس انجمن صنفی و کارفرمایی تولیدکنندگان واگن، لوکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی در شکوایه ارسالی خود به این کمیسیون مدعی شده بود که شرکت تجهیزات ناوگان ریلی البرز نیرو درخواستی مبنی بر واردات منفصله و مستعمل ۳۵ دستگاه لوکوموتیو از کره جنوبی داشته و راه آهن جمهوری اسلامی نیز با این امر موافقت کرده که با توجه به قانون استفاده حداکثری از توان داخلی و نیز توانمندی لازم برای ساخت لوکوموتیو داخلی، نام برده درخواست لغو مجوز مذکور و جلوگیری از اقدام مشابه را داشتند. این مرجع مکاتباتی با دستگاه مربوطه انجام داد ولی منتج به پاسخ قانع کننده‌ای از سوی شرکت راه آهن نگردیید لذا با توجه به موارد گفته شده مقرر گردید موضوع بررسی شود.

وی اضافه کرد: در نهایت مقرر شد کارگروهی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شود تا در رابطه با مواردی که در بازار سیاه بلیت وجود دارد و همچنین مشکلاتی که در حوزه ریلی پیش می‌آید، اقداماتی انجام دهد. حضور وزارت راه، مپنا، راه آهن و بخش خصوصی در این کارگاه الزامی شد. همچنین قرار بر این شد که به صورت فصلی جلسات و پیگیری‌های مستمر در خصوص موارد مطرح شده بین کمیسیون اصل ۹۰ و راه آهن وجود داشته باشد.

انتهای پیام

source

توسط chidanet.ir