مردی که آهنگی برای گیتار آکوستیک می سازد و آکوردهایی را در دفترچه ای در خانه می نویسد
اولین مطالعه جهانی در مورد تأثیر اقتصادی هوش مصنوعی بر این بخش نشان می دهد که سازندگان gettyMusic به دلیل هوش مصنوعی مولد میلیاردها دلار ضرر خواهند کرد.
این تحقیق برای کنفدراسیون بین‌المللی انجمن‌های نویسندگان و آهنگسازان نشان می‌دهد که بازار موسیقی مولد هوش مصنوعی و محتوای سمعی و بصری از 3 میلیارد یورو (3.2 میلیارد دلار) اکنون به 64 میلیارد یورو (67 میلیارد دلار) در سال 2028 افزایش خواهد یافت.
خبر خوب برای شرکت‌های فناوری – اما نه چندان عالی برای سازندگان موسیقی و سمعی و بصری، که پیش‌بینی می‌شود درآمدشان به ترتیب 24 درصد و 21 درصد کاهش یابد و در مجموع 22 میلیارد یورو (23 میلیارد دلار) در طی پنج سال آینده ضرر کنند. .
گادی اورون، مدیر کل CISAC گفت: «سیساک این مطالعه را از PMP Strategy سفارش داد تا ارزش عظیمی را که آثار کپی رایت برای شرکت‌های هوش مصنوعی ژنرال به ارمغان می‌آورد نشان دهد.
«نتیجه‌گیری‌های آن به یک نقص اساسی اشاره می‌کند که در حال باز شدن در بازار است، به گونه‌ای که آثار سازندگان به‌طور غیرمنصفانه و غیراخلاقی برای افزایش درآمد ارائه‌دهندگان ژنرال هوش مصنوعی به‌کار گرفته می‌شوند، در حالی که خود سازندگان را از این رشد خارج می‌کنند.»
محققان محاسبه کردند که تا سال 2028، موسیقی مولد هوش مصنوعی حدود 20 درصد از پلتفرم های پخش موسیقی سنتی را به همراه تقریبا 60 درصد از درآمد کتابخانه های موسیقی تشکیل می دهد.
مترجمان و سازندگان برای دوبله و زیرنویس بیشترین ضربه را خواهند دید و 56 درصد از درآمد آنها در خطر است، در حالی که فیلمنامه نویسان و کارگردانان ممکن است شاهد کاهش 15 تا 20 درصدی درآمدشان باشند.
ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند عمیقاً از کار ما به‌عنوان داستان‌گویان و فیلم‌سازان حمایت کنند. اما نگرانی زیادی وجود دارد که در عجله برای بهره‌برداری و کسب درآمد از هوش مصنوعی مولد، با سازندگان مانند یک فکر بعدی رفتار شود که حق استفاده از آثارشان را ندارند. نایب رئیس، کارگردان و فیلمنامه نویس سیساک گفت: قوانین شفافیت از آنها محافظت نمی شود و نمی توانند پاداش عادلانه دریافت کنند. آنجلس گونزالس-سینده ریگ.
بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب های پس انداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب های پس انداز سود 5% در سال 2024ByCassidy Horton Contributor"ما نباید فراموش کنیم که این خالقان انسانی هستند که سوخت دنیای هوش مصنوعی را ارائه می دهند و باید در مرکز سیاست گذاری و تنظیم مقررات هوش مصنوعی باشند. "
CISAC می‌گوید که برخی از کشورها وضعیت را منصفانه مدیریت می‌کنند و قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا را به عنوان اولین گام مهم برجسته می‌کند، زیرا این قانون از شرکت‌های فناوری می‌خواهد برای استفاده از مواد دارای حق چاپ برای آموزش هوش مصنوعی از صاحبان حقوق مجوز بگیرند.
و در آغاز گزارش، رئیس CISAC و عضو سابق گروه ABBA، Björn Ulvaeus، گفت که استرالیا و نیوزلند در حمایت از سازندگان در جهان پیشرو هستند.
استرالیا و نیوزلند با تعیین استاندارد طلایی در خط مشی هوش مصنوعی، استانداردی که از حقوق پدیدآورندگان محافظت می‌کند و در عین حال توسعه فناوری‌های مسئولانه و نوآورانه را تقویت می‌کند، می‌توانند اطمینان حاصل کنند که هوش مصنوعی به جای جایگزینی، به عنوان ابزاری برای ارتقای خلاقیت انسان عمل می‌کند.
در ایالات متحده، دفتر حق چاپ ایالات متحده در حال بررسی موارد ارسالی در مورد نحوه تنظیم استفاده از محتوای خلاقانه برای آموزش هوش مصنوعی است.
اورون گفت: "در اینجا یک پیام مهم برای سیاست گذاران وجود دارد: آنها باید فوراً برای محافظت از خالقان انسانی، فرهنگ و خلاقیت اقدام کنند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که خالقان انسان محافظت می شوند، می توانند از حقوق قانونی خود استفاده کنند و می توانند شفافیت خدمات هوش مصنوعی را مطالبه کنند."
"با این اصول که در محیط هوش مصنوعی گنجانده شده است، این می تواند یک برد برد برای سازندگان و صنعت فناوری باشد تا تهدیدی برای فرهنگ و بخش خلاق ما."
من را در توییتر دنبال کنید. Emma WoollacottFollowingمن در بیشتر دوران بزرگسالی خود در مورد فناوری می نویسم و ​​عمدتاً بر مسائل قانونی و مقرراتی تمرکز می کنم. من برای طیف وسیعی از نشریات می نویسم: اعتبار شامل روزنامه های تایمز، دیلی تلگراف و فایننشال تایمز، و همچنین رادیو بی بی سی و عناوین متعدد فناوری است. در اینجا، من روش‌های کنترل محتوا در اینترنت، از سانسور گرفته تا دزدی دریایی آنلاین و حق چاپ را پوشش خواهم داد. می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه «دنبال کردن» زیر نام من، پست‌های من را دنبال کنید، یا من را در X و Bluesky دنبال کنید.">

تولید محتوا تخصصی

توسط chidanet