به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، عیسی خادمی رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران اظهار کرد: در 9 ماهه اول سال جاری بیش از ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جابه‌جا شدند.

خادمی افزود: این میزان جابه‌جایی مسافر در قالب حدود ۷۱۱ هزار سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۳ درصدی سفر هستیم.

وی تصریح کرد: سیاست این اداره کل، جابه‌جایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت‌ها و ناوگان عمومی انجام می‌شود.

خادمی گفت: فعالیت غیر مجاز سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تپسی و… در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هم‌وطنان شده است، لذا توصیه می‌گردد هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیت‌های فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفه‌ای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفه‌ای و… هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده کنند.

وی همچنین در ادامه خاطر نشان ساخت: در بخش جابه‌جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می‌گردد و لزوم ارتقای ارائه خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سیستم حمل‌ونقل زمینی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران مسئولیت دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل هستند.

خادمی اظهار کرد: در مازندران ۲۲۱ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکت‌ها و پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم در کمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

source

توسط chidanet.ir