مدیرکل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن از ثبت بیش از سه میلیون و 169 هزار خدمت دیجیتال در حوزه استعلام سوابق مالکیت دولتی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با استقرار کامل سامانه یکپارچه املاک و مسکن (سیام) و توسعه داشبوردهای مدیریتی، تحول قابل توجهی در نظام ارائه خدمات هوشمند این سازمان به وجود آمده است.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، مهدی منصوری افزود: در ادامه اقدامات تحولی دولت در حوزه هوشمندسازی خدمات عمومی، سازمان ملی زمین و مسکن توانسته است طی سال گذشته، گام های بلندی در جهت توسعه خدمات دیجیتال و تحقق دولت هوشمند بردارد.

مدیرکل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن افزود: این خدمات دیجیتال مستقیم از طریق پاسخ دهی الکترونیکی به استعلام مالکیت دولتی از مسیر گذرگاه خدمات دولت (GSB) به شهروندان ارائه شده است.

وی افزود: این عملکرد نه تنها از منظر کمی، بلکه از منظر کیفی نیز نشان دهنده رشد چشمگیر و تحول ساز خدمات فناورانه در سازمان است که منجر به کاهش مراجعات حضوری، افزایش دقت تحلیل ها، و سرعت در پاسخگویی به ذی‌نفعان سازمان شده است.

وی دریافت بلادرنگ استعلامات هویتی و مالکیتی از ثبت احوال، ثبت اسناد، و تطبیق شماره همراه و کدملی، اصالت اسناد حقوقی، استعلام اسناد مالکیت، اصالت آرای قضایی، اتصال کامل به گذرگاه ملی خدمات دولت (GSB) و کاهش خطای انسانی در فرآیندها، ایجاد دسترسی لحظه ای کاربران سازمانی به اطلاعات حقوقی، پروژه ای و مالکیتی املاک، الکترونیکی سازی فرآیندهای حوزه املاک و حقوقی در ادارت کل راه و شهرسازی استان ها، مدیریت پروژه های آماده سازی زمین های دولتی از جمله طرح نهضت ملی مسکن، فرآیندهای مکان محور در فرآیندهای واگذاری، حسابداری اراضی، تاریخچه وقایع زمین و استفاده از داشبوردهای مدیریتی تصمیم‌یار برای پایش مستمر عملکرد کاربران و فرآیندها را مهمترین مزایای عملیاتی این سامانه برشمرد.

منصوری در پایان گفت: این سامانه با حمایت مدیران ارشد و همراهی معاونت های تخصصی، دفاتر ستادی و استانی سازمان ملی زمین و مسکن محقق شده و گامی مؤثر در مسیر تحقق دولت هوشمند و ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات به شمار می رود.

source

توسط chidanet.ir