به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، احمد نوعی قالیباف در حاشیه بازدید از باند شرقی فاز ۲ آزادراه تهران– شمال و سه آزمایشگاه‌های مستقر در آزاد راه تهران– شمال گفت: یکی از افتخارات مهندسی کشور ساخت این آزاد راه است که در آن جاده‌ای دیده نمی‌شود و همه مسیر تونل یا پل است، که از لحاظ مهندسی و سازه‌ای هم از جنبه اجرا و هم از لحاظ تکنیکی بسیار پیچیده و سخت است.    

قالیباف اضافه کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در فاز ۲ این آزاد راه در سه قطعه با استقرار ۳ واحد آزمایشگاهی تمام آزمایش‌ها را مطابق استانداردهای ملی، بین‌المللی با سرعت و دقت انجام داده و موفق شده با ثبت بیش از ۱۲۵ هزار مورد آزمایش این پروژه را به افتتاح نزدیک کند.

وی ادامه داد: تمامی این آزمایش‌ها با هدف ارتقای کیفیت پروژه، افزایش طول عمر مفید سازه‌ها، کاهش هزینه‌های نگهداری و تأمین ایمنی کاربران جاده، مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی صورت گرفته است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به نقش‌آفرینی گسترده شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش‌های مختلف این قطعه افزود: در سه بخش مختلف از قطعه A۲ آزادراه، حضور پررنگ و مؤثری داشته‌ایم. در قطعه A۲-۱ تعداد ۵۱ هزار و ۱۵۵ مورد، قطعه A۲-۲ نیز ۱۹ هزار و   ۹۳۹ مورد و در قطعه A۲-۳ تعداد ۵۴ هزار و ۵۴۵ مورد آزمایش فنی و تخصصی انجام شده است.

قالیباف همچنین به عملکرد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در این پروژه اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز حدود ۵۰ هزار مورد آزمایش بتن شامل نمونه‌گیری، اسلامپ و دمای بتن انجام شده و ۷۶ هزار و ۱۰۵ مورد مربوط به تعیین مقاومت بتن بوده و همچنین ۲ هزار و ۶۲ مورد دانسیته در محل، ۳۱۵ مورد آزمایش تراکم، ۷۰۶ مورد دانه‌بندی مصالح، ۷۰ مورد تراکم نسبی آسفالت، ۳۶ مورد قیرپاشی و ۶۸۲ مورد آزمایش آسفالت در این پروژه به ثبت رسیده است.

وی در پایان با بیان اینکه پروژه به مرحله پیش‌افتتاح و بهره‌برداری آزمایشی نزدیک می‌شود، خاطرنشان کرد: قطعه ۲ آزادراه تهران– شمال به‌زودی با نقش‌آفرینی مؤثر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، وارد مدار ترافیکی خواهد شد و احداث این مسیر در اشتغال‌زایی، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک وسایل نقلیه موثر است.

source

توسط chidanet.ir