پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دنیای اقتصاد: سرمقاله این هفته مجله اکونومیست به چگونگی پیروزی شرکت‌های چینی در دیگر روی جهان اختصاص دارد.

به‌نظر می‌رسد فصل جدیدی از رقابت تجاری آغاز شده است. میدان نبرد آن نه چین است و نه جهان ثروتمند، بلکه هدف آن بازار اقتصادهای در حال رشد جهانی است.

گسترش تجارت چینی به دو شکل صورت می‌گیرد. یکی از طریق زنجیره تامین جهانی ممکن شده است. اما راه دیگری که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، راهی است که از طریق آن شرکت‌های چینی ۵ میلیارد مصرف‌کننده‌ای که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند را مخاطب خود قرار دادند.

از سال ۲۰۱۶ شرکت‌های چینی فروش خود را در کشورهای در حال توسعه چهار برابر کرده‌اند و تاکنون حجم تجارت به ۸۰۰ میلیارد دلار رسیده است. خبر جالب این است که چینی‌ها اجناس بیشتری به این کشورها در مقایسه با کشورهای ثروتمند می‌فروشند

source

توسط chidanet.ir