کاربری در توییتر ویدیویی منتشر کرده از خانهای که بیش از آنکه «زیبا» باشد، فریاد میزند: ما پول داریم!
از همان لحظهای که درِ طلایی خانه باز میشود، موجی از زرقوبرق و تجمل مصنوعی به چشم میخورد. مبلمان با روکش طلایی، فرشهایی که وسطشان لوگوی ورساچه و لویی ویتون نقش بسته، دیوارهایی با طرح برندهای لوکس دنیا، و حتی کابینتهایی که رویشان لوگوی برند زدهاند تا مبادا کسی شک کند این خانه «معمولی» است.


در این خانه، حتی نما هم برند دارد؛ طلایی و پرزرقوبرق، با نقشهایی که انگار از فروشگاههای لوکس دبی کپی شدهاند. همه چیز قرار است فریاد بزند: «ببینید چقدر ثروتمندیم!»
اما در عمق ماجرا خبری از سلیقه، اصالت یا زیبایی نیست؛ فقط تقلید کورکورانه از ظواهر ثروت و لوکسنمایی است.
این همان نوکیسگیِ مدرن است؛ میل بیمارگونه به نمایش پول، حتی اگر درون خانه تهی از فرهنگ، آرامش و معنا باشد.
رقابتی پوچ برای چشموهمچشمی، جایی که طلا جای سلیقه را گرفته و برند، جای هنر را.
خانههایی که قرار بود محل آرامش باشند، حالا به صحنهی نمایش تبدیل شدهاند نمایشی پرهیاهو که هیچکس نمیداند این تبِ خودنمایی تا کی ادامه خواهد داشت.
لینک پیشنهادی
source