وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد ما در وزارت تعاون این است که ارتباطمان با بخش خصوصی را ساماندهی کنیم چراکه احساس می شود در حال حاضر مشکل ما نداشتن سازمان و ارتباط دهی مناسب بین بخش خصوصی و وزارت تعاون است تا از این طریق بتوانیم نظرات و راهکارها را پیگیری کنیم و به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم.

به گزارش اخبار ساختمان، احمد میدری امروز در آیین اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار داشت: گلایه هایی که تولیدکنندگان و فعالان صنایع مختلف عنوان می کنند، بدون شک شک بر اساس تجربیات و تفکرات قبلی ارائه می شود و می تواند حاوی پیشنهادات مختلف برای تصمیم گیری های بهتر در زمینه های مختلف باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: رویکرد ما در وزارت تعاون این است که ارتباطمان با بخش خصوصی را ساماندهی کنیم چراکه احساس می شود در حال حاضر مشکل ما نداشتن سازمان و ارتباط دهی مناسب بین بخش خصوصی و وزارت تعاون است تا از این طریق بتوانیم نظرات و راهکارها را پیگیری کنیم و به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: از پیشنهاداتی که در حوزه افزایش دستمزد نیروی انسانی مطرح می شود بسیار خوشحال هستیم و اعتقاد داریم که کارگران باید برای افزایش دستمزد و کارفرمایان برای دستمزد کمتر چانه بزنند و ما نیز در وزارت کار با توجه به نقش بهره وری در اقتصاد باید به هر دو سمت نگاه کنیم و از اینرو باید اشاره کنیم که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دفتر پایدارسازی مشاغل داریم که در آن به موضوعات مختلف در حوزه درآمد و مشاغل پرداخته می شود.

میدری همچنین بیان داشت: در اقتصاد واحدهای کارآمد داریم که ما موظف هستیم تا از این واحدها حمایت کنیم، کمااینکه باید به سایر واحدها نیز توجه کنیم و در این مسیر از بنگاه های اقتصادی ضعیف نیز حمایت خواهیم کرد اما اگر در دوره های بلندمدت بین منافع مردم و منافع بنگاه های خاص قرار بگیریم باید منافع مردم را در نظر داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۶۰۰ شرکت زیرمجموعه و تابع وزارت کار هستند، باید بتوانیم زمینه های بهبود وضعیت مصرف انرژی در واحدهای مختلف را فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۳۴ میلیون مسکن در کشور، گفت: بخش تعاون ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد نیروگاه ها و دیجیتال کردن واحدهای مسکونی دارد، در حال حاضر تنها یک میلیون واحد مسکونی در کشور دیجیتال هستند بنابراین به دنبال راه حلی هستیم تا از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی برای دیجیتالی کردن واحدهای مسکونی و تولیدی استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: رویدادهایی مانند نمایشگاه صنعت ساختمان را می توانیم به فال نیک بگیریم چرا که یک قدم به سمت ارتباطات گسترده تر با بخش خصوصی و واحدهای تعاونی در حوزه صنعت ساختمان است و در این می بایست ارتباط خود را با بخش خصوصی سازماندهی کنیم و این سازماندهی باید به شکلی باشد که پیشنهادات و مشکلات موجود پایش شوند و پیشنهاداتی که قابلیت اجرا دارند را روی میز تصمیم گیران قرار دهیم تا به سرعت وارد مراحل اجرایی شوند.

source

توسط chidanet.ir