سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بر شناسایی متقاضیان واقعی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: هدف اصلی ما شناسایی و تأمین مسکن برای اقشار کم‌برخوردار است.

به گزارش صما؛ نشست آسیب‌شناسی طرح نهضت ملی مسکن با حضور مسعود بیات‌منش، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان، ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، شهرام ملکی، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در محل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در این نشست با تأکید بر لزوم تغییر نگرش و سیاست در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی بخش مسکن باید با سیاست‌گذاری‌های مناسب در این حوزه رونق ایجاد کند. وی افزود: یکی از چالش‌های مهم در این طرح تأمین مالی و تسهیلات بانکی است که باید در شورای عالی مسکن بررسی و پیگیری شود.

مالکی همچنین اشاره کرد که در سال‌های گذشته گام‌های مؤثری در حوزه تأمین مالی پروژه‌های مسکن از طریق بازار سرمایه برداشته شده و جذب سرمایه‌های خرد یکی از ظرفیت‌های کلیدی در این زمینه است.

مسعود بیات‌منش، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نیز بر تأمین مالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: این موضوع از مشکلات اصلی طرح است. هم‌اکنون نزدیک به یک میلیون متقاضی مؤثر در طرح وجود دارند و اولویت وزارت راه و شهرسازی، اتمام و تحویل واحدهای مسکونی به این افراد با استفاده از ظرفیت بانک‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

بیات‌منش همچنین بر ضرورت شناسایی متقاضیان واقعی مسکن تأکید کرد و گفت: راهبرد اصلی ما باید تأمین مسکن برای دهک‌های کم‌برخوردار باشد. وی در پایان خاطرنشان کرد: در وزارت راه و شهرسازی، وظایف ستادی مانند پشتیبانی و حل مسائل مالی پروژه‌ها باید انجام شود و امور اجرایی به شرکت‌های تابعه سپرده شود.

در ابتدای این نشست، گزارشی از آسیب‌شناسی طرح نهضت ملی مسکن توسط دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه شد.

منبع:وزارت راه و شهرسازی

source

توسط chidanet.ir