شهردار بندر عباس گفت:با توجه به شرایط شهر بندرعباس و محلات بافت فرسوده در این شهر اولین گام برای توسعه و پیشرفت در این محلات، بازگشایی هایی خواهد بود.

وضعیت بحرانی در برخی محلات بافت فرسوده بندرعباس!

به گزارش اخبارساخته ها؛ مهدی نوبانی شهردار بندرعباس به همراه رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی، رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی و مدیران مناطق چهارگانه شهر بندرعباس از محلات شهر در مناطق مختلف شهر بازدید کرد.

نوبانی ضمن بررسی شرایط محلات پیرامون مسایل مشکلات و معارض موجود در برخی از محلات گفت :بازگشایی محلات در مرحله اول همکاری و حمایت شهروندان را می طلبد و‌ در گام بعدی رفع مشکلات و مسایل و رسیدن به نتیجه نهایی و خروجی کار است‌.

شهردار بندرعباس در بازدید از محلات طلابند،نایبند جنوبی،نخل پیرمرد،کمربندی و حسین آباد به لزوم سرعت عمل بخشیدن و اجرای طرح و نقشه بازگشایی ها در این مناطق تاکید کرد و افزود : پیشرفت متوازن شهر بندرعباس هنوز به طور جدی شکل نگرفته و با همکاری شورای ششم و همکاران در شهرداری تلاش برای ایجاد یک ساز و کار در جهت توسعه متوازن شهر در حال شکل گیری است.

شهردار بندرعباس از منظر معماری و شهرسازی‌، شهر بندرعباس را یک شهر در مسیر پیشرفت توصیف و خاطر نشان کرد: بافت فرسوده و ناکارآمد در شهر بندرعباس به هر صورت بخشی از این شهر هستند و در اکثر مناطق شهری به نسبت کمتر و بیشتر می باشند و بازگشایی و خیابان و توسعه معابر یکی از اصلی ترین مسایل در پیشرفت این محلات محسوب میشود.

نوبانی با اشاره به اینکه شهر بندرعباس یک شهر بندری و استراتژیک برای کشور و منطقه محسوب می‌شود و صنایع و شرکت‌ها و بندر بزرگ شهید رجایی در غرب این شهر مستقر هستند اظهار داشت: زیبنده یک شهر بندری مهم در حوزه خلیج فارس نیست که بخش اعظمی از آن را بافت فرسوده تشکیل دهد ، شهرداری بندرعباس همت تمام دستگاها و مدیریت کلان استان را برای توسعه مرکز استان لازم و ضروری دانست چرا که در غیر این صورت بافت ناکارآمد شهر بندرعباس همچنان ناکارآمد باقی خواهد ماند‌.

شهردار بندر عباس افزود‌: سیاست‌های کلی توسعه شهر بندر‌عباس از سال 1400 بر ایجاد توازن پیشرفت در شهر بوده و هست در بخش پروژه های کلان مسیر پروژه‌های نیمه تمام گذشته و پروژه‌های جدید را برای شهر تعریف کردیم و بازگشایی معابر در محلات را به عنوان یک اولویت در نظر گرفته ایم که در محله اسلام‌آباد و آزادگان و ضلع شمالی میدان انبه در کمربندی و نخل ناخدا این امکان فراهم شده است.

شهردار بندرعباس شرایط برخی محلات در بافت ناکارآمد شهر را بحرانی عنوان کرد و گفت: این مساله را باید ریشه ای حل کرد که بازگشایی بخشی از حل این مسئله است تا بتوانیم به ثباتی در مدل شهرسازی و ساختمان سازی و توسعه محله با بازگشایی در یک محله برسیم. 

وی تاکید کرد: در توسعه شهرهای بزرگ همواره خیابان ها و معابر و بازگشایی ها هم به لحاظ کمی و کیفی یک آیتم اثرگذار می باشد که برنامه ریزی مدون و کارساز در این زمینه می تواند مشکلات بافت فرسوده شهر را تا حدودی حل نماید و قطعا اتفاق خواهد افتاد زیرا طرح های بازگشایی در خیلی از محلات جواب مثبت خود را گرفته است و تغییر و تحولات را محسوس می توان در آن محلات حس کرد.

انتهای پیام/

source

توسط chidanet.ir