اگر به دنبال خانه‌ای پر از زندگی، رنگ‌ها و فرهنگ‌های مختلف هستید و از دکوراسیون‌های خلاقانه و آزاد لذت می‌برید، سبک بوهو انتخابی ایده‌آل برای شماست. این سبک که از قید و بندهای طراحی سنتی رهاست، با ترکیب رنگ‌های زنده، بافت‌های متنوع و المان‌های هنری از سراسر دنیا، فضایی گرم و صمیمی در منزل شما ایجاد می‌کند.

 در دکوراسیون بوهو، محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد و هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه خود، فضایی منحصر به فرد و شخصی را طراحی کند، به همین خاطر است که سبک‌ دکوراسیون بوهمیان مختص افراد جسور و خلاق است! اگر شما نیز از این دسته افراد هستید با این وبلاگ از دکوراسیون رامسین همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های خاص سبک بوهو و نکات اجرای آن در دکوراسیون منزل آشنا شوید.

 

سبک دکوراسیون بوهو، رقص رنگ‌ها و روح طبیعت در منزل شما

سبک بوهو برگرفته از کلمه بوهمیان، اشاره کننده به افراد کوچ‌نشینی است که در منطقه بوهمیای اروپا ساکن شدند و مانند سبک زندگی این افراد کوچ‌نشین، این سبک نیز با بازی رنگ ها و متریال های طبیعی مانند نسیمی روح‌نواز، به خانه‌ ی شما جان می‌بخشد و حس آزادانه زندگی را در شما ایجاد می کند!

زبان این سبک دکوراسیون به گونه ای است که انگار به شما می گوید که شما متعلق به هیچ جا نیستید و آزاد به هر انتخابی هستید، تصور کنید در فضایی قدم می‌زنید که در آن رنگ‌های گرم و زنده، بافت‌های طبیعی و طرح‌های هندسی با هم گفتگو می‌کنند. جایی که هر گوشه آن داستانی برای گفتن دارد، این دکوراسیون برای شما لذت بخش نیست؟

سبک بوهو ریشه در سبک زندگی آزاد و هنری مردم کوچ‌نشین منطقه بوهمیا دارد. این سبک که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی محبوبیت زیادی پیدا کرد.

سبک دکوراسیون بوهمیان تلفیقی از رنگ‌ها، بافت‌ها و الگوهای متنوع است. این سبک با الهام از فرهنگ‌ها و دوره‌های زمانی مختلف، فضایی گرم، صمیمی و پر از هنر را در خانه ایجاد می‌کند و با ترکیب عناصر طبیعی و دست‌ساز، حس آرامش و نزدیکی به طبیعت را به همراه دارد، در ادامه به ویژگی های این سبک دکوراسیون میپردازیم.

 

ویژگی های سبک دکوراسیون بوهمیان

در دکوراسیون بوهو، قید و بند خاصی وجود ندارد. هر چیزی که به آن علاقه دارید، از وسایل قدیمی گرفته تا آثار هنری، می‌توانید در دکوراسیون خانه‌تان جای دهید. این سبک، تلفیقی آزاد از رنگ‌ها، بافت‌ها و طرح‌های مختلف است و اجزای آن نیازی به هماهنگی کامل ندارند.

مبلمان چوبی، عنصری کلیدی در سبک بوهو است که به فضا گرمی و صمیمیت می‌بخشد همچنین در این سبک می توانید با استفاده از پارچه‌های رنگارنگ، آینه‌ها، کتاب‌ها و اشیاء خاطره‌انگیز، فضایی پر از زندگی و انرژی در خانه خود ایجاد کنید.

سبک بوهو، با الهام از ماکسیمالیسم، فضایی پر از رنگ و انرژی را خلق می‌کند. این سبک به شما اجازه می‌دهد تا شخصیت خود را با استفاده از پارچه‌های رنگارنگ، آثار هنری، کتاب‌ها و اشیاء مختلف بیان کنید. بوهو از سراسر جهان ایده می‌گیرد و هیچ قاعده و قانون مشخصی ندارد. به همین دلیل، این سبک آزاد و بی‌قاعده، در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است، با استفاده از ویژگی های زیر در دکوراسیون فضا می توانید یک دکوراسیون سبک بوهمیان داشته باشید‌.

 

استفاده از ترکیب رنگی جسورانه در دکوراسیون سبک بوهمیان

در دکوراسیون بوهو، ترکیب رنگ‌ها آزادانه است، اما رنگ‌های گرم و خاکی، متالیک و رنگ‌های سنگ‌های قیمتی بسیار محبوبند. قهوه‌ای تیره، سبز و خاکستری رنگ‌های پایه هستند و رنگ‌های تندتری مثل ارغوانی، نارنجی و آبی که زیبایی رنگ های خنثی را نمایان می کنند می توانند در رنگ های اکسسوری ها استفاده شوند، ترکیب جسورانه رنگ‌ها و الگوها، مانند پارچه‌های ایکات و قالیچه‌های کوچک، به فضای شما روح می‌بخشد.

برای ایجاد یک دکوراسیون سبک بوهو‌ می توانید از رنگ سفید به عنوان پس‌زمینه استفاده کنید سپس با استفاده از رنگ های گرم و مکمل رنگی آنها تعادل رنگی در فضا ایجاد کرده و فضا را دلنشین‌تر کنید.

 

استفاده از ترکیب چند مبلمان در مبلمان سبک دکوراسیون بوهو

در دکوراسیون بوهو، مبلمان نقش مهمی دارد، در واقع در این سبک می توانید به جای خرید مبلمان جدید و یکدست از فروشگاه‌ها، به دنبال مبلمان‌های دست‌دوم با طرح‌ها و سبک‌های متنوع باشید.

هر تکه از مبلمان باید داستانی برای تعریف داشته باشد. مبل‌های راحتی مانند شزلون و صندلی پروانه‌ای، انتخاب‌های خوبی برای این سبک هستند. برای پیدا کردن این نوع مبلمان، می‌توانید به بازارچه‌ها و مغازه‌های قدیمی‌ فروشی سر بزنید و با ترکیب آن‌ها، فضایی منحصر به فرد و شخصی ایجاد کنید.

 

جانمایی گیاهان سبز و ساکولنت های رنگی در دکوراسیون سبک بوهو

سبک بوهو، با روح آزاد و طبیعت‌گرایانه‌اش، مکانی ایده‌آل برای پرورش باغچه‌ای کوچک و سبز است، تصور کنید هر گوشه از خانه‌تان به یک قطعه از طبیعت بدل شده باشد و جانمایی گیاهان با برگ‌های پهن و ریشه‌های قوی، انگار که از دل جنگل بارانی آمده‌اند، به خانه شما حیات ببخشند، استفاده از یک گیاه برگ انجیری بزرگ و سرسبز در یک گلدان حصیری و یا ساکولنت های رنگی در یک ست گلدان چوبی می تواند یک دکوراسیون سبک بوهمیان برای شما خلق کند.

 

استفاده از اکسسوری های سبک ماکسیمال در دکوراسیون بوهو

سبک بوهو برخلاف مینیمالیسم، به جای سادگی، به دنبال ایجاد فضایی پر از بافت و رنگ است. در این سبک، از ترکیب مواد طبیعی مانند کتان و سیسال با پارچه‌های ظریف‌تر مانند ابریشم استفاده می‌شود. بافت‌های دست‌دوز و کهنه‌کار، مانند لبه‌دوزی و قلاب‌بافی، به فضا عمق و شخصیت می‌بخشند. پرده‌ها، قالیچه‌ها و سایبان‌ها، الهام‌بخش فرهنگ‌های مختلف، فضایی دنج و گرم را ایجاد می‌کند، برای داشتن یک دکوراسیون سبک‌ بوهو از استفاده و ترکیب اکسسوری ها دریغ نکنید، این اکسسوری ها می تواند یک قالیچه و یا یک شمعدانی وینتیج باشد که به فضای شما روح می بخشد و سبک‌ دکوراسیون بوهو را در فضا جاری می‌کند.

 

 سبک دکوراسیون بوهو مناسب چه فضایی است؟

سبک بوهو، پناهگاهی برای روح‌های آزاد و طبیعت‌دوست تلقی می شود، این سبک دکوراسیون با روح آزاد و طبیعت‌گرایانه‌اش، گویی برای روح‌های جستجوگر و خلاق آفریده شده است.

سبک دکوراسیون بوهمیان برای افرادی که به دنبال فضایی گرم، صمیمی و پر از انرژی هستند، ایده‌آل است. اگر شما هم به هنر، موسیقی، سفر و طبیعت علاقه دارید و دوست دارید خانه‌تان بازتابی از شخصیت آزاد و بی‌قید و بندتان باشد، سبک بوهو بهترین انتخاب برای شماست. این سبک، با ترکیب رنگ‌های گرم و خاکی، بافت‌های طبیعی، و المان‌های هنری، فضایی را خلق می‌کند که هم آرامش‌بخش است و هم الهام‌بخش. پس اگر به دنبال یک پناهگاه دنج و پر از زندگی هستید، سبک بوهو به شما کمک می‌کند تا خانه‌تان را به یک بهشت کوچک تبدیل کنید.

 

سبک بوهو با دکوراسیون رامسین

در این وبلاگ با سبک‌ دکوراسیون داخلی بوهمیان یا همان بوهو آشنا شدید، اگر قصد دارید سبک دکوراسیون بوهو را در منزل خودتان اجرا کنید این وبلاگ می تواند یک راهنمای خوب برای شما باشد، اگر قصد دارید راهنمایی های بیشتری را در اختیار داشته باشید، مشاوره گرفتن از یک کارشناس دکوراسیون داخلی در شرکت رامسین می تواند سوالات شما را پاسخ دهد. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی رامسین با بیش از ۲ دهه فعالیت در زمینه  طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل، مراکز اداری و تجاری یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دکوراسیون و بازسازی در تهران است  که می تواند شما را به فضای دلخواهتان برساند. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاع در مورد شرایط طراحی و اجرای عملیات دکوراسیون و بازسازی میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

source

توسط chidanet.ir