یکی از سنگ های زیبا، سفید و یکدست ساختمانی که قیمت مناسبی نی دارد، سنگ ترامیت است. امروزه در کارخانجات مختلف فرآوری سنگ، موادی به نام مواد نانو روی سطح سنگ ترامیت زده شده و نانو سنگ ترامیت تولید می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، گاهی سنگ ترامیت به دلیل تخلخل بالا و جذب زیاد رطوبت، دچار مشکل می‌شود. برای حل این مسئله، از نانو سنگ ترامیت استفاده می‌شود. در حقیقت پوشش نانو باعث می‌شود سنگ ترامیت در مقابل رطوبت مقاوم‌تر شده و بتواند در برابر باران و شرایط محیطی به‌خوبی عمل کند، به ویژه زمانی که به عنوان نمای ساختمان به کار می‌رود. در این مقاله قصد داریم کاربردها و مزایای استفاده از سنگ نانو ترامیت را مورد بررسی قرار دهیم.

منظور از نانو سنگ ترامیت چیست؟

برای ساختمان سازی در کشورهای مختلف دنیا سنگ های طبیعی مانند مرمر، مرمریت، تراورتن، گرانیت و ترامیت به کار برده می شود. یکی از سنگ های زیبا، سفید و یکدست ساختمانی که قیمت مناسبی نی دارد، سنگ ترامیت است. امروزه در کارخانجات مختلف فرآوری سنگ، موادی به نام مواد نانو روی سطح سنگ ترامیت زده شده و نانو سنگ ترامیت تولید می شود.

در حقیقت مواد نانو مانع نفوذ آلاینده‌های محیطی و رطوبت به سنگ می‌شود.

 

سنگ نانو ترامیت

نانو سنگ ترامیت چه کاربردهایی دارد؟

نانو سنگ ترامیت کاربردهای زیادی دارد. در ادامه برخی از مهمترین آن ها را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از نانو سنگ ترامیت برای نمای ساختمان

یکی از کاربردهای مهم نانو سنگ ترامیت، استفاده از آن برای زمانی است که شما قصد خرید سنگ نما سفید را دارید. این نوع سنگ با پوشش نانو نه تنها زیبایی طبیعی، سفیدی سنگ و جلوه آن را حفظ می‌کند، بلکه از آن در برابر عوامل محیطی مختلف نیز محافظت می‌کند.

از طرف دیگر پوشش نانو مانع جذب آب و رطوبت به سنگ می‌شود و از بروز آسیب‌هایی مانند ترک‌خوردگی و تغییر رنگ جلوگیری می‌کند. این ویژگی به‌ویژه در مناطق پر بارش و رطوبت بالا بسیار مؤثر است. با توجه به اینکه باران‌های شهری که حامل آلودگی‌های محیطی و گازهای سمی هستند، می‌توانند نمای ساختمان را کثیف کنند. پوشش نانو از نشستن آلودگی‌ها روی سطح سنگ جلوگیری کرده و نمای ساختمان را تمیزتر نگه خواهد داشت.

 

سنگ ترامیت نانو شده

استفاده از نانو سنگ ترامیت برای دیواره پارکینگ

استفاده از نانو سنگ ترامیت برای دیواره پارکینگ یک راهکار کارآمد و هوشمندانه برای افزایش دوام و زیبایی این فضا به شمار می‌آید. سنگ ترامیت نانو علاوه بر مقاومت بیشتر در برابر آسیب‌های محیطی، باعث می‌شود که نگهداری و نظافت دیوارها نیز آسان‌تر شود.

استفاده از نانو سنگ ترامیت با خاصیت ضدآب، از دیواره‌ها در برابر نفوذ نم و رطوبت محافظت می‌کند و از بروز مشکلاتی مانند کپک و پوسیدگی جلوگیری خواهد کرد.

نصب نانو سنگ ترامیت برای دیواره حیاط

سنگ ترامیت نانو برای دیواره حیاط یک انتخاب فوق العاده است، زیرا این نانو سنگ ترامیت به دلیل ویژگی‌های خاص خود، علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و مدرن، دوام و مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی از خود نشان می‌دهد.

شما می‌توانید با نصب سنگ ترامیت نانو برای دیواره حیاط، یک فضای خارجی زیبا و با دوام با صرف کمترین هزینه داشته باشید که در برابر تغییرات جوی و آلودگی‌ها مقاوم بوده و نیاز به نگهداری کمتری دارد.

استفاده از نانو سنگ ترامیت در شهرهای مختلف

خرید نانو سنگ ترامیت در شهرهای مختلف با شرایط آب و هوایی متفاوت به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد این سنگ و پوشش نانو، انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شود. با توجه به تفاوت‌های اقلیمی و جغرافیایی در شهرهای مختلف، نانو سنگ ترامیت می‌تواند به‌خوبی پاسخگوی نیازهای ساختمانی باشد. در ادامه به مزایا و کاربردهای این سنگ در شهرهای مختلف اشاره می‌کنیم:

*  نانو سنگ ترامیت در شهرهای شمالی: در شهرهای شمالی ایران که بارش باران زیاد است سنگ ترامیت نانو به دلیل ویژگی ضدآب بودن و مقاومت در برابر رطوبت، گزینه‌ای مناسب برای استفاده در نما است. این پوشش نانو مانع از نفوذ آب به سنگ شده و از ترک‌خوردگی و تخریب آن جلوگیری می‌کند. همچنین، نانو سنگ ترامیت در برابر باران‌های اسیدی نیز مقاوم بوده و دچار خوردگی نخواهد شد.
*  سنگ ترامیت نانو شده برای مناطق سرد و کوهستانی: سنگ ترامیت نانو در شهرهای سردسیر که بارش برف و یخبندان رایج است، به دلیل مقاومت در برابر یخ‌زدگی و ترک‌خوردگی یکی از انتخاب‌های مناسب برای نمای ساختمان و دیواره‌های بیرونی محسوب می‌شود. این سنگ با پوشش نانو از نفوذ آب به منافذ سنگ جلوگیری کرده و مانع از یخ‌زدگی در هوای سرد می‌شود، که این موضوع به افزایش دوام و طول عمر سنگ نیز کمک می‌کند.
*  نانو سنگ ترامیت برای شهرهای گرمسیر: در شهرهای گرم که تابش مستقیم آفتاب و دمای بالا رایج است، نانو سنگ ترامیت به دلیل مقاومت در برابر تغییرات دما و تابش UV بسیار کاربردی است. در حقیقت نانو سنگ ترامیت به دلیل رنگ روشنی که دارد نور خورشید کمتری به خود جذب کرده و در تابستان هوای ساختمان را خنک تر نگه می دارد.

 

سنگ نما نانو

بهترین نانو سنگ ترامیت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

بهترین سنگ ترامیت نانو باید دارای ویژگی‌هایی باشد که آن را به گزینه‌ای با دوام، زیبا و مقاوم در برابر شرایط محیطی مختلف تبدیل کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

استفاده از بهترین مواد برای نانو

برای بهبود عملکرد نانو سنگ ترامیت و افزایش مقاومت و دوام آن، استفاده از بهترین مواد نانو بسیار اهمیت دارد. بهترین مواد برای پوشش نانو باید دارای خواص فیزیکی و شیمیایی ویژه‌ای باشند که به سنگ خاصیت ضدآب، ضدلکه، و مقاوم در برابر عوامل شیمیایی و فیزیکی بدهند.

لازم به ذکر است که استفاده از موادی مانند نانو سیلیکا، تیتانیوم دی‌اکسید، فلوئوروپلیمرها و نانو آلومینا باعث می‌شود که سنگ ترامیت از نظر دوام و زیبایی عملکرد بهتری داشته و طول عمر بیشتری پیدا کند.

بهترین سطح کیفی پرداخت و فرآوری

بهترین سطح کیفی پرداخت و فرآوری نانو سنگ ترامیت به تمامی مراحل آماده سازی سنگ از جمله برش، ساب، پیش ساب، رزین، توری و اپوکسی، نانو یا دیگر روش های پرداخت سنگ اشاره دارد. تمامی این کارها با هدف افزایش دوام، زیبایی و عملکرد سنگ انجام می‌شود. بنابراین باید با بهترین مواد، دستگاه ها و ابزارآلات انجام شوند تا کیفیت سنگ را بالاتر ببرند.

استفاده از سنگ های ترامیت با درجه کیفی سوپر

معادن سنگ در شهرهای مختلف و مناطق مختلف ایران پراکنده هستند. از هر کدام از آن ها نیز بر اساس جایی که معدن قرار دارد، کیفیت مواد معدنی تشکیل دهنده سنگ، میزان مواد تشکیل دهنده مانند آهک و میزان فشاری که هنگام تشکیل سنگ به آن ها وارد می شود، نوع خاصی از سنگ برداشت می شود. به همین دلیل است که کیفیت سنگ ها با هم متفاوت است. به طور مثال حتی سنگ های ترامیت نیز کیفیت یکسانی ندارند، چراکه مواد تشکیل دهنده آن ها با هم متفاوت بوده و تحت فشار متفاوتی تشکیل شده اند.

بر همین اساس سنگ ها را با معیارهای مختلف در درجه های کیفی عالی، ممتاز و سوپر تقسیم بندی می کنند. هرچه درجه کیفی سنگ بالاتر باشد، مقاومت و استحکام آن بیشتر بوده و نانو سنگ ترامیت با کیفیت تری از آن استخراج می شود.

 

سنگ نمای سفیدی نانو شده

نانو سنگ ترامیت را از کجا بخریم؟

علاوه بر در نظر گرفتن نکات بالا هنگام خرید نانو سنگ ترامیت، باید به مرکزی که از آن خرید می کنید نیز دقت کنید. چراکه برای اکثر افراد تشخیص کیفیت سنگ ترامیت سخت است؛ بنابراین بهترین گزینه این است که علاوه بر شناخت تفاوت کیفیت سنگ ترامیت مهتاب با سایر سنگ های ترامیت، از مشاورینی مانند مشاورین صنایع سنگ ژاد کمک بگیرید و بهترین سنگ های ترامیت را از آن ها بخرید.

source

توسط chidanet.ir