معصومه دَده‌بالا (۲۱ فروردین ۱۳۲۱ – ۳۰ دی ۱۳۶۸) که با نام هایده شناخته می‌شد، خوانندهٔ ایرانی بود. او در طول دو دهه فعالیت و ساخت بیش از ۲۰۰ ترانه، به‌واسطهٔ صدای اپرایی و آلتویی که داشت، در میان مردم به شهرت رسید و از او به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین خوانندگان ایران یاد می‌شود.وی در زمان‌بندی موسیقایی، داشتن ضرب‌آهنگ روان در اجرا و بیان شاعرانه و مؤثر موسیقایی، به‌همراه تلفیق قدرت حنجره و مهارت در تکنیک‌های آوازی شهرت داشت.

هایده

فیلم نت

هایده آوازخواندن را با گوش دادن به رادیو و تلویزیون و آثار دلکش آغاز کرد و موسیقی را نزد چندین استاد فرا گرفت. او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۴۷ و با اجرا در برنامهٔ رادیویی گل‌ها آغاز کرد. او مدتی بعد با دیگر موسیقی‌دانان شروع به همکاری و ترانه‌هایی از جمله «سوغاتی» را منتشر کرد. هایده پیش از انقلاب ۱۳۵۷ به لندن نقل مکان کرد و این انقلاب را «فتنه» نامید. او در سال ۱۳۶۱ برای ادامهٔ فعالیت در موسیقی به لس آنجلس رفت و در ایالات متحده ترانهٔ «بهار بهار باز اومده دوباره» با موضوع دلتنگی برای ایران را منتشر کرد که با بازخورد خوبی همراه بود. او در این دهه از مشکلات روحی جسمانی رنج می‌برد و یک روز پس از اجرای کنسرتی در کالیفرنیا، بر اثر سکته قلبی در ۴۷ سالگی درگذشت.

در ادامه با هم تصویری از خانم هایده در آینه قدیمی خانه اش مشاهده می‌کنیم:

هایده

آینه طلایی یک جزء اصلی تزئین هست. آینه ها برای بزرگ‌نمایی فضاهای کوچک با انعکاس نور و گسترش میدان دید عالی هستن. و در هر سبک دکوراسیون از سنتی تا مدرن به خوبی کار می‌کنن .

آینه طلایی

تزئین و تذهیب فضا با آینه طلایی به روشی اطلاق می‌شه که ‌، انگار یک لایه نازک از برگ طلا رو روی یک شی معین قرار بدین . این نوع از آینه ها جلوه‌ی خاصی به دکوراسیون داخلی میدن . طبق چیدمان و وسعت مکانی که در اختیار دارین می‌تونین از یک آینه طلایی با ترکیبی از نورپردازی برای زیبایی بیشتر ، استفاده کنین.

آینه طلایی سخت آبکاری شده دارای انعکاس پذیری عالی و سازگار در مادون قرمز و بازتابش خوبی در سطح مرئی هست. که امکان استفاده آسون از لیزرهای هم ردیف قابل مشاهده رو میده. بر خلاف پوشش‌های طلای سخت رسوب داده شده در خلا ، طلای آبکاری شده فرکو هرگز پوست ، پوسته پوسته یا لایه لایه نمی‌شه.

source

توسط chidanet.ir