شهر جدید گلبهار از آن دسته شهرهای جدید است که نامش با بی اعتمادی متقاضیان گره خورده است. سال هاست که گفته می شود قرار است اتفاقات جالب توجهی در این شهر رخ دهد و به همین دلیل، سرمایه گذاران زیادی اقدام به خرید زمین های بسیار ارزان در این شهر کرده اند. حتی شرکت عمران این شهر جدید نیز، زمین هایی به متقاضیان مسکن واگذار کرد و تسهیلاتی برای آن ها در نظر گرفت اما مدت هاست که این اراضی به حال خود رها شده اند و هیچ ساخت و سازی در آن ها رخ نمی دهد.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار اعلام کرده که تمام متقاضیان زمین و مسکن در این شهر باید به سایت مربوطه مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

محمدعلی محمدنیا حنایی در ادامه صحبت های خود به شرایط واگذاری زمین های گلبهار اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که این اراضی به شرط ساخت در اختیار متقاضیان قرار گرفت اما تا به امروز، بسیاری از این افراد، اقدامی در راستای ساخت اراضی انجام نداده اند. شرکت عمران، حتی مهلت ساخت را نیز با هماهنگی دستگاه های مربوطه تمدید کرد اما هنوز هم خبری از ساخت و ساز روی زمین های شهر جدید گلبهار نیست.

در شبکه های مجازی و فضای اینترنت نیز هجمه های زیادی علیه این اراضی و بی ارزش بودن آنها می شود. بسیاری از کاربران اینترنت، این اراضی را فاقد ارزش می دانند و می گویند که ادعای مسئولین در مورد رونق یافتن این شهر بی اساس بوده است. واقعیت اینجاست که هنوز هم خبری از زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن گلبهار به یک شهر نیست.

مدیرعامل شرکت عمران جدید گلبهار اما، به موضوع ساخت اراضی اصرار دارد و در مورد تمدید مهلت قراردادهای ساخت نیز توضیحاتی ارائه کرده است. وی می گوید:

سال هاست که قرارداد واگذاری این اراضی با متقاضیان منعقد شده و با وجود اینکه شرکت عمران، بارها به متقاضیان مربوطه اخطار داده که اقدام به ساخت و ساز کنند، اما هنوز هم خبری از ساخت مسکن نیست. در نهایت مقرر شد که مطابق بند مندرج در قرارداد، فسخ آنها در دستور کار قرار بگیرد.

محمدنیا حنایی در ادامه توضیح داد که شرکت عمران شهر جدید گلبهار شرایط متقاضیان را درک می کند و بارها به آن ها مهلت داده تا ساخت و ساز روی اراضی را آغاز کنند اما واقعیت اینجاست که با وجود راه آمدن مکرر شرکت عمران، هنوز هم متقاضیان نسبت به ساخت مسکن بی توجه هستند و همین موضوع، بحث فسخ قرارداد را مطرح می سازد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که شرکت عمران شهر جدید گلبهار به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مالی افراد و همچنین مساعدت و همکاری با آنها در راستای ساخت مسکن، تلاش کرد که موعد آغاز به ساخت این اراضی را عقب بندازد. علاوه بر این، پیگیری های زیادی در راستای اخذ مجوز ساخت داشت که طبیعتاً به نفع متقاضیان ساخت بود.

همین حالا هم با توجه به قانون، در تلاش است که مهلت دیگری به متقاضیان داده شود تا در راستای قرارداد اقدام کرده و متناسب با زمان مورد نیاز خود، برای اجرای مراحل ساخت دست به کار شوند. تمام متقاضیانی که تمایل به تمدید قرارداد خود دارند، می توانند تا پایان دی ماه امسال به سایت golbahar.planovin.com مراجعه کرده و بعد از تکمیل فرم ثبت نام، نسبت به درخواست تمدید مهلت قراردادهای مذکور اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار، بار دیگر تاکید کرد که این آخرین بار خواهد بود که به متقاضیان مهلت زمانی برای آغاز ساخت و ساز داده می شود و بعد از آن، حتما باید نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند. در غیر این صورت، قراردادهای واگذاری اراضی فسخ خواهد شد.

گرچه شرکت عمران شهر جدید گلبهار در این موضوع کاملاً محق است اما نباید در نظر گرفت که هزینه های ساخت و ساز خیلی بالا رفته و بسیاری از متقاضیان، اساساً قدرت تامین این هزینه ها را ندارند. به خصوص با توجه به اینکه زمین های گلبهار، ارزش خیلی بالایی هم ندارند و قطعاً هزینه های ساخت از قیمت زمین بالاتر می زند. در طی سال های گذشته، دولت تلاش کرده که تسهیلاتی برای ساخت و ساز در اختیار متقاضیان مسکن قرار بدهد اما با کم کاری بانک ها و عدم توجهشان به طرح های مسکن سازی، عملآً این پروسه متوقف شده است.

حالا با توجه به تعیین ضرب الاجل برای متقاضیان مسکن گلبهار، سوال اینجاست که چگونه می توان این هزینه ها را تامین کرد؟ آیا بلاخره بانک ها همکاری لازم را خواهند داشت؟

source

توسط chidanet.ir