به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مجید ابدی مدیرعامل شرکت خلاق ویرا سازه ایستا گویا در خصوص محصولات و حوزه فعالیت این شرکت گفت: شرکت ویرا سازه ایستا گویا در مبحث فناوری‌های نوین ساختمانی در سیستم‌های پوششی و سازه‌ای فعالیت می‌کند و حوزه کار ما طراحی، تولید و اجرای ساختمان‌های پیش‌ساخته، قاب‌های فولادی سبک، ساختمان‌های سبز پایدار و ساختمان‌های قابل حمل است.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در کمترین زمان و با با کیفیت‌ترین مواد در هر نقطه از کشور ساختمان‌های پیش‌ساخته را برای احداث مدارس، مراکز اقامتی، انبوه سازی، توسعه گردشگری روستایی، اضافه کردن سازه روی ساختمان و برای هر نوع ساخت و ساز دیگری از سازه‌های پیش‌ساخته و سریع الاحداث استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت خلاق ویرا سازه ایستا گویا در خصوص مزایای سازه‌های پیش‌ساخته افزود: سرعت بالای ساخت، مقاومت در برابر زلزله، عایق حرارتی و صوتی و انعطاف پذیر و سازگار با محیط زیست از مزایای این محصول است.

به گفته او، هدف مجموعه از ساخت سازه‌های پیش‌ساخته، سبک سازی مسکن، بهبود ساخت و ساز و همچنین صنعتی سازی ساختمان و ترویج ساختمان‌های سبز و پایدار در کشور است.

ابدی با بیان اینکه مبحث نوآوری ساختمان‌های فناوری‌های نوین و استفاده از علم روز دنیا همیشه برای ما در شرکت مطرح بوده است، تصریح کرد: یکی از محصولات تولیدی مجموعه ما سازه‌های فولادی سبک است که به سازه‌های LSF(Lightweight Steel Framing) معروف است. این محصول می‌تواند تحولی عظیم در صنعت ساختمان سازی باشد که در طول چند سال اخیر به طور کامل در کشورهای اروپایی، امریکا، ژاپن و بخصوص در کشورهای صنعتی و پیشرفته شناخته می‌شود و رو به پیشرفت است. در صورت حرکت به سمت صنعتی سازی ساختمان نه تنها توانایی پاسخگویی به تقاضای فعلی جامعه وجود خواهد داشت، بلکه در سرعت ساخت، کیفیت و قیمت تمام شده ساختمان نیز تاثیرات مثبت جدی خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: به جز مبحث تولید سازه، بهسازی سازه، طراحی هوش سبز، سیستم‌های تمام خودکار از جمله دستاوردهای مهم ما به شمار می‌آیند.

ابدی تصریح کرد: در صنعت ساخت و ساز باید نگرش تغییر سنتی به صنعتی سازی تغییر کند که این مسئله نیازمند زیرساخت است. پایش و بهبود مستمر در تولید سیستم‌های اتوماتیک با استفاده از هوش مصنوعی به این مسئله کمک می‌کند و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های کشور کارخانه‌های تولید صنعتی سازی مسکن را در کشور ترویج دهیم.

به گفته او، برای رونق بیشتر ساخت و ساز و توسعه مسکن، باید بتوانیم از نیروهای فنی استفاده کنیم. تیم تحقیق و توسعه ما در حال طراحی، تولید و اجرای سازه‌های پیش‌ساخته به ویژه سازه‌های ساخت قاب سبک فولادی (LSF) است. مجموعه ما با نوآوری و بومی‌سازی با فرهنگ ایرانی سبب شده است تا بتوانیم در تمامی اقلیم‌ها، از سازه‌های پیش‌ساخته سریع استفاده کنیم.

ابدی تصریح کرد: محصول دیگر ما، پانل‌های پوششی نانویی است که نوآوری ما در ترکیب ماشین‌آلات هوشمند و سازه‌های LSF با فناوری نانو است.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۱۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم با توجه به پروژه‌ها به صورت متغیر از ۳۰ تا ۱۰۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

ابدی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتر برخوردار اظهار داشت: در مبحث تقویت و توسعه مسکن در مناطق کمتر برخوردار و روستایی هدف ما ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد و ارتقا کیفیت زندگی است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در مناطق کمتربرخوردار که سبب مهاجرت روستاییان به شهرها شده است، مبحث نبود زیرساخت و مسکن مناسب است.با حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله بسیاری از مناطق روستایی غیرقابل سکونت شدند و دیگر احیا نشدند. برای توسعه مناطق روستایی نیاز به استفاده از زیرساخت‌ است. ما با ارسال سازه‌های پیش‌ساخته خود به مناطق کمتربرخوردار سبب کاهش بلایای طبیعی می‌شویم.محدودیتی در محصولات پیش‌ساخته ما وجود ندارد. سازه‌های سبک فولادی LSF به همراه پوشش‌های نانو، قابلیت اسکان دائم را در تمامی روستاها را فراهم می‌کند.

ابدی با اشاره به زلزله سر پل ذهاب افزود: در زلزله سر پل ذهاب از سازه‌های پیش‌ساخته ما برای ساخت مدارس در مناطق صعب‌العبور استفاده شده‌ است و ما یک مدرسه چهارکلاسه را در مدت زمان چهار روز آماده بهره‌برداری کردیم. در حال حاضر نیز تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد استان مازندران و شهرستان چالوس داریم که تا به صورت پایلوت برای مددجویان آن‌ها ساختمان سازی کنیم.

وی در خصوص نیازمندی‌های مجموعه افزود: برای توسعه صنعتی‌سازی مسکن نیاز به معرفی محصول و حمایت‌های مالی و تسهیلات مناسب داریم.

source

توسط chidanet.ir