رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره آینده بازار مسکن گفت: پیش بینی ما این است که با شرایط موجود در نیمه دوم سال بازار مسکن شرایط با ثباتی را تجربه خواهد کرد و شاهد رشد و یا تکانه های شدید در بخش مسکن نخواهیم بود.

به گزارش اخبار ساختمان، کیانوش گودرزی در تشریح وضعیت بازار مسکن در سال جاری، گفت: بازار مسکن طی سال های اخیر درگیر رکود بوده است و رشد زیادی نداشته است و به همین خاطر شاهد هستیم که خرید مسکن برای بسیاری از مردم امکانپذیر نیست و تسهیلات مسکن نیز نتوانسته چندان موثر باشد و کمکی در جهت افزایش توانمندی خانوارها کند، به عقیده ما در حال حاضر باید تلاش شود تا موضوع عرضه و تقاضا در بازار مسکن ساماندهی شود که این موضوع نیازمند افزایش تولید در بخش مسکن است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: خوشبختانه بازار مسکن در حوزه اجاره و خرید و فروش سال آرامی را پشت سر گذاشت که احساس می شود مردم نقش موثری را در این آرامش بازار مسکن ایفا کردند، چنانچه که شاهد هستیم بر اساس معاملات ثبت شده و آماری که در این حوزه وجود دارد رشد اجاره بها بین 15 تا 30 درصد بوده است.

وی درباره آینده بازار مسکن نیز گفت: پیش بینی ما این است که با شرایط موجود در نیمه دوم سال نیز بازار شرایط با ثباتی را تجربه خواهد کرد و شاهد رشد و یا تکانه های شدید در بخش مسکن نخواهیم بود.

کیانوش گودرزی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا سیاست های دستوری توانسته اند به خوبی بر بازار مسکن اثرگذار باشند؟ نیز توضیح داد: متاسفانه در حوزه مسکن کمبودهایی داریم که شرایط برای برطرف کردن آنها به صورت فوری فراهم نیست به همین خاطر به تصویب قوانین دستوری روی آورده ایم و مردم را نیز ملزم به اجرای آن کرده ایم، اما به طور کلی باید اعتراف کنیم که ساماندهی بازار مسکن به تولید و عرضه مرتبط است و می بایست تمامی نهادهای مرتبط تلاش کنند نسبت به تولید و عرضه مسکن اقدامات جامع تری انجام دهند تا شاهد ثبات در بخش مسکن باشیم.

source

توسط chidanet.ir