به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه نشست شورای مدیران شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان‌ اینکه ‌استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان و آذربایجان شرقی پیشرو در امر نوسازی بناهای ناپایدار هستند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در محدوده بافت‌های فرسوده کشور به بهره‌برداری رسیده‌اند.

تصویب و اجرای بسته بومی مشوق‌های ساخت و ساز در محدوده‌های هدف بازآفرینی ۳۰۹ شهر

آئینی از اجرای بسته‌های تشویقی و ضوابط خاص در راستای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در محدوده‌های مصوب ۶۳۸ شهر خبر داد و عنوان کرد: از این میان ۳۰۹ شهر نیز بسته بومی مختص شهر خود را تصویب کرده و اجرا می‌کنند و انتظار می‌رود شهرداری‌های سایر شهرها نیز هرچه زودتر مقدمات اجرای بسته تشویقی بومی خود را برای بهره‌مند شدن مردم از حق قانونی خود برای نوسازی بافت فرسوده فراهم کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از راه‌اندازی ۱۱۴۷ حلقه میانی با هدف ترویج و اطلاع‌رسانی ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: با هدف آگاه‌سازی، ترویج و اطلاع‌رسانی سیاست‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر بسته‌های تشویقی اداری، مالی و شهرسازانه حلقه‌های میانی در ۸۸۵ محله هدف بازآفرینی، ۱۹۹ شهر  و ۲۴ استان تشکیل شده است.

در این نشست سعید اسدی مدیر کل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: در تلاش هستیم تا نوسازی بافت‌های فرسوده با آموزش‌های لازم و با ارایه بسته‌های تشویقی از طریق این حلقه‌ها شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ دوره آموزشی بازآفرینی شهری برای مدیران و کارشناسان استان‌ها، ۱۶۴ دوره آموزشی برای ساکنین محلات هدف، ۵ نشست تخصصی با موضوعات مختلف بازآفرینی شهری و ۱۵ نشست انتقال تجربه بازآفرینی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شده است. همچنین در این مدت ۲۶ بسته ترویجی و اطلاع رسانی موشن گرافیک، برشور و کلیپ های تخصصی توسط این شرکت تهیه شده است.

در ادامه منوچهر اختیاری مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی شرکت نیز با اشاره به اینکه با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، بیش از ۳۳ هزار پیامک به متقاضیان تسهیلات نوسازی از سوی شرکت ارسال شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون مدیران شرکت با حضور در ۱۶ برنامه زنده صدا و سیما به تشریح عملکردها، برنامه‌ها و اقدامات برای کاهش آسیب‌ها در این حوزه پرداخته‌اند.

منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ ستاد استانی، ۲۷۸ نشست شهرستانی در قالب ستادهای بازآفرینی شهری پایدار برگزار شده است، گفت: ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار برابر هماهنگی ها در آینده نزدیک به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد شد.

رافع ناصری‌فر سرپرست اداره کل نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ پروژه خدمات زیربنایی و رو بنایی در راستای ارتقای کیفیت زندگی در محلات هدف بازآفرینی شهری در حال اجراست، گفت: بهسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن، فرهنگ‌سازی و ارتقای مشارکت‌های مردمی، ارتقای خدمات و بهبود زیرساخت‌های شهری در این مناطق به عنوان رئوس برنامه و فعالیت‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران به شمار می‌آید.

 همچنین سرپرست اداره کل نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران از افتتاح و بهره‌برداری‌ تعدادی از پروژه‌های بازآفرینی با کاربری آموزشی و فرهنگی در استان‌های قزوین، سیستان و بلوچستان و قم در آینده نزدیک خبر داد.

source

توسط chidanet.ir