به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، حسین پورفرزانه در دیدار با مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی، از تلاش ایشان در سرپا نگهداشتن صنعت حملونقل هوایی به ویژه در شرایط تحریم، تقدیر کرد و گفت: در طول سالیان گذشته شرکتهای هواپیمایی، مبتنی بر داشتهها و با راهکارهای خود به حل مسائل و مشکلات این صنعت پرداختهاند اما به طور حتم این گونه جزیرهای حل کردن مشکلات متحمل هزینههای هنگفتی است.
وی با بیان اینکه در نظر داریم، ریل قانون گذاری در صنعت هوانوردی، در مسیر خودش قرار گیرد، تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند همکاری و هم فکری و دریافت نقطه نظر تمامی دست اندرکاران صنعت است تا بتوانیم بیش از گذشته به چگونگی کاهش و یا رفع موانع اقدام کنیم.
پورفرزانه با بیان این مطلب که این اقدام، منجر به افزایش تمایل سرمایه گذاران در تاسیس ایرلاینها و ورود هواپیماهای بیشتر به کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: با بسیج عمومی در حوزه بومی سازی قطعات و موتور هواپیما و حمایت از صنعتگران داخلی وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی را بهبود خواهیم داد.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه متولی هواپیماسازی در کشور نداریم، افزود: ایجاد مدیریت پروژههای صنایع هوایی ایران با مدل “مپنا” به منظور تاب آوری ناوگان هوایی و احیای ناوگان زمینگیر، با سهام داری مشترک بخش خصوصی و دولتی در دستور کار قرار دارد و در آیندهای نزدیک اجرایی خواهد شد و این امر میتواند راهکار مناسبی برای پاسخ به نیازهای صنعت هوانوردی باشد.
وی با بیان این مطلب که بزرگترین ضربه به شرکتهای هواپیمایی، طولانی بودن زمان تعمیرات و نگهداری موتور و قطعات است، افزود: ایجاد مدیریت مذکور می تواند پاسخگوی نیازهای صنعت باشد و صنعت هوایی نیز پشتوانه تکنولوژی خوبی در داخل کشور احساس خواهد کرد.
پورفرزانه تصریح کرد: در این صورت شرکت هواپیمایی که نیازمند تامین و یا تعمیر قطعه و موتور هستند با اطمینان بیشتر می توانند به ارائه خدمات با کیفیت تر به مسافران بپردازند و مدیریت پروژههای صنایع هوایی ایران پاسخگوی نیازهای شرکتهای هواپیمایی خواهد بود.
وی افزود: وزارت راه و شهرسازی سهامدار این مرکز بوده و شرکتهای خصوصی به عنوان شرکای استراتژیک تجاری وزارت راه و شهرسازی فعالیت خواهند کرد و در این زمینه منتظر دریافت نقطه نظر بهره برداران و متخصصان این صنعت هستیم.