به گزارش همشهری آنلاین، ساخت این بزرگراه که از میدان توحید آغاز میشود و تا تقاطع خیابان ولیعصر(عج) ادامه دارد به دهه۴۰ برمیگردد و همان زمان تهرانیها از ساخت پارکوی بسیار استقبال کردند. داریوش شهبازی، پژوهشگر تهران قدیم میگوید: «شهروندان خیلی لذت میبردند که در این بزرگراه خلوت و خوشمنظر رانندگی کنند. بخشی از تفریح مردم در روزهای تعطیل هم رانندگی در این مسیر بود. در خیابانی که از پارکوی منشعب میشد و در تقاطع خیابان سئول فعلی، رانندگان با دنده خلاص سربالایی میرفتند. علت این بود که این خیابان بهنسبت شیب بزرگراه پارکوی، سربالایی بهنظر میرسید اما در واقع سرازیری بود. با این خطای دید، انگار رانندگان در مسیری سربالایی با دنده خلاص رانندگی میکردند.» source راهبری نوشته الزام جدید برای ساخت ساختمان های بیش از چهار طبقه نگاه دولت چهاردهم به پروژههای پیشران چهارمحال و بختیاری ویژه است