به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرید موسوی نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح ۲۹ کیلومتر از آزادراه مراغه هشترود که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛ بیان کرد: خوشبختانه شاهد تحقق یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های مردم منطقه هستیم؛ مطالبه‌ای که چراغ این طرح را در طول سالیان گذشته زنده نگه داشت.

موسوی این آزادراه را نمادی از تلاش، صبر و پیگیری‌های بی‌وقفه مردم شریف مراغه و هشترود دانست و افزود: از زمانی که آزادراه مراغه – هشترود با پیگیری‌های «سیدمصطفی سیدهاشمی» به عنوان نماینده وقت این حوزه انتخابیه ردیف اعتباری اخذ گرفت تا به امروز، این طرح فراز و فرودهای بسیار داشته است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ و زمانی که نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بود، تکمیل این طرح را پیگیری کرده است، افزود: این طرح از سال ۱۳۹۲ به دلیل قانون رفع موانع تولید متوقف بود و مصوبه شورای پول و اعتبار در مجلس دهم برای این طرح اخذ شد.

موسوی اضافه کرد: تشکیل کنسرسیوم ماده ۵۶ به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال هم در تامین اعتبارات سهم دولتی آن موثر بود و اجرای طرح بار دیگر پس از تشکیل این کنسرسیوم در دستور کار قرار گرفت.

امسال عملیات اجرایی آزادراه مراغه–هشترود سرعت گرفت

به گفته وی امسال با مشارکت وزارت راه، عملیات اجرایی در آزادراه مراغه – هشترود سرعت گرفت و در تمام این سال‌ها، هرگاه اجرای طرح کند شد، مردم اجازه ندادند این مسیر فراموش شود و با پیگیری‌هایشان مسئولان را به تکاپو انداختند.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صبر مردم موجب شد تا این طرح امروز به نتیجه برسد، اظهار کرد: این طرح بیش از فرد دیگری به این مردم تعلق دارد زیرا آنان در میان تمام محدودیت‌ها، امیدوارانه برای توسعه منطقه خود می‌کوشند و همه‌گیر بودن همین روحیه می‌تواند کشورمان را در مسیر توسعه پیش ببرد.

موسوی تاکید کرد: احداث این آزادراه باید تا تمرچین ادامه یابد تا تحول اقتصادی در منطقه ایجاد کند و علاوه بر آن زمان و هزینه حمل و نقل کالا و مسافر به طرز موثر کاهش یابد.

حوزه راهداری هشترود و چاراویماق به توجه ویژه نیاز دارد

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بیان کرد: این شهرستان‌ها حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و بیش از یک میلیون نفر از اهالی آنها به دلیل نبود زیرساخت‌ها به سایر مناطق کشور مهاجرت کرده‌اند.

حبیب شهسواری توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به راه‌های اصلی و فرعی این منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: آسفالت اتوبان پیامبر اعظم (ص) به عنوان یک مسیر ترانزیتی به روکش و رسیدگی نیاز دارد.

وی احداث قطعه پنجم آزادراه مراغه – هشترود که شهر هشترود را به اتوبان پیامبر اعظم (ص) متصل می‌کند، یکی از مطالبه‌های مردم دانست و افزود: این قطعه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون مردم شهر هشترود از طریق یک راه روستایی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) دسترسی دارند.

source

توسط chidanet.ir