مسعود کوثری، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در گفتوگو با «انتخاب» گفت: ریشه اش یک مقداری با مانگا و انیمه ژاپنی شروع شد اما ژاپنی ها نتوانستند ادامه بدهند و از این برگ برنده شان استفاده کنند و کره ای ها با یک برنامه فرهنگی [بازار را به دست گرفتند]. این اتفاقی که افتاده اتفاقی نیست، یک اتفاق برنامه ریزی شده است که دو دهه است کره دارد روی آن کار می کند.
وی افزود: علاوه بر آن بحث شبکه های اجتماعی است، اینها به شدت دنبال طراحی، ارتباط با مخاطب ها، ارتباطات خصوصی شده، پیام های خصوصی شده، مشارکت بیستر مخاطبان خودشان در برنامه ها هستند چیزی که در غرب وجود ندارد. در غرب یک هوادار سوت زن لازم دارد اما هوداری که کره رایج کرد یک هواداری کامل است، یک اجتماعی از طرفداران خودش به وجود آورده است.
ویدیو کامل گفتگو درمورد «دهه هشتادی های ایران در تسخیر کرهای ها؟» در لینک زیر:
source