سرامیک مات در خانه

نوژا دیزاین

تغییر دکوراسیون خانه گاهی از مراحل ساده مثل تغییر مبلمان و کابینت عبور می‌کند و به تغییرات اساسی‌تری همچون تغییر سرامیک کف یا دیوار خانه منتهی می‌شود. خانه‌ها بعد از یک مدت فرسوده می‌شوند و نیاز به بازسازی دارند. یا حتی اگر قرار است از نو ساخته شوند، می‌توان از سرامیک مدرن و شیک مانند سرامیک مات از ابتدا در ساختار بنا استفاده کرد.

کی پلاس

سرامیک پذیرایی مات

اما، سرامیک مات چه ویژگی‌هایی دارد و برای چه فضایی بیشتر مناسب است. این‌ها سوالاتی است که قرار است در ادامه به آن پاسخ دهیم و با علم بر نحوه و جایگاه استفاده از سرامیک مات بتوانید دکوراسیونی زیبا و آرامش بخش برای فضای خانه، سرویس بهداشتی و حمام و سایر قسمت‌ها فراهم کنید.

از سرامیک مات در چه فضایی می‌توان استفاده کرد؟

سرامیک مات به دلیل نداشتن لعاب رویی براق، به سرامیک مات معروف است و دیگر ویژگی این سرامیک‌ها این است که سطح آن‌ها لغزنده نبوده و به ویژه برای سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حمام که محیط مرطوبی دارند و امکان سُر خوردن در آن زیاد است مناسب هستند. البته، این نکته را در نظر بگیرید که می‌توانید از سرامیک مات در تزیین کف پذیرایی و اتاق خواب هم استفاده کنید.

سرامیک مات در خانه

ویژگی مات بودن سرامیک حالتی آرامش بخش به فضا می‌دهد و چون این سرامیک‌ها مات هستند، نور محیط را منعکس نمی‌کنند و همین باعث می‌شود آرامش و سکون بیشتری در فضا حکمفرما شود.

زیبایی مات بودن سرامیک

ازآنجایی‌که، سرامیک‌های مات نور محیط را منعکس نمی‌کنند، برای فضاهای تیره و با ابعاد کوچک مناسب نیستند. چرا که به بزرگنمایی فضای این بخش‌ها کمکی نمی‌کنند و برعکس فضا را دلگیر و کوچکتر نشان می‌دهد. بنابراین، منعکس نکردن نور محیط در واقع در عین خوب بودن یکی از معایب سرامیک مات به حساب می‌آید که هنگام خرید باید به ابعاد فضای مورد نظر و روشن یا تاریک بودن آن توجه کنید.

سرامیک

یکی دیگر از شرایطی که سرامیک‌های مات دارند، این است که در عین حال که سریع تمیز می‌شوند. اما، اگر لک عمیقی روی این سرامیک‌ها به جای بماند، با یک شستشوی شاده از بین نمی‌رود و نسبت به سرامیک براق باید از مواد شوینده قوی‌تری استفاده کنید تا بتوانید لک روی این نوع سرامیک را از بین ببرید.

سرامیک حمام و دستشویی

سرامیک مات به این دلیل که خیلی راحت تمیز می‌شود می‌تواند برای فضاهای پر رفت و آمد مثل آشپزخانه، اتاق نشیمن، لابی هتل‌ها و فضای تجاری مانند کتابخانه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های عمومی به کار برده شود.

بیشتر بدانید: استفاده مناسب از فضای پرت شهری؛ ایده‌ای نوین در شهرسازی

نمونه‌هایی از سرامیک مات در فضای خانه

نحوه به کارگیری سرامیک مات در فضای خانه که می‌تواند شامل سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی باشد، در دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی دارد. می‌توان گفت بیشترین استفاده از سرامیک مات در کف بنا است که می‌توانید آن را با سرامیک براق روی دیوار ترکیب کنید و جلوه خوبی به کلیت فضای مورد نظر بدهید.

اشپزخانه

 البته، این به این معنا نیست که نحوه تزیین فضای خانه با سرامیک مات تنها به کف منتهی شد. برعکس می‌توانید از این سرامیک در دیوار فضای مورد نظر نیز استفاده کنید. انتخاب کف یا دیوار بسته به سلییقه شخصی شما و سبک مد نظرتان دارد.

تزیین سرویس بهداشتی و حمام با استفاده از سرامیک مات و براق

سرامیک مات در حمام

همانطور که در بالا اشاره شد، سرامیک مات لغزنده نیست و گزینه مناسبی برای تزیین کف سرویس بهداشتی و حمام است. می‌توانید با انتخاب اسلب‌های بزرگ و براق دیوارها را سرامیک کنید و جلوه بسیار زیبایی به فضای سرویس بهداشتی خود بدهید و برای کف از سرامیک مات استفاده کنید. ترکیب سرامیک مات با سنگ مرمر، سنگ و چوب هم جلوه زیبایی به فضا می‌دهد که به عنوان نمونه می‌توانید آن را در خانه خود اعمال کنید.

تزیین آشپزخانه با سرامیک مات

آشپزخانه محلی برای پخت‌وپز و جمع خانوادگی برای سرو غذا است. به همین جهت، بیشتر در معرض لک و آسیب و کثیف شدن قرار می‌گیرد. به همین جهت، استفاده از کاشی یا سرامیک مات می‌تواند انتخاب مناسبی برای این فضا باشد.

سرامیک مات

برای تزیین آشپزخانه با سرامیک مات می‌توانید سلیقه‌ای عمل کنید. اما، به عنوان یک ایده خوب، استفاده از سرامیک مات در ابعاد بزرگ است که شکل مدرنی به فضا می‌دهد. به علاوه سرامیک انتخابی را با رنگ کابینت ست کنید و طرحی زیبا برای آشپزخانه در نظر بگیرید. به‌طور مثال، می‌توانید از سرامیک‌ها مات طرح دار بین کابینتی استفاده کنید تا جلوه بیشتری به آشپزخانه بدهد.

سرامیک آشپزخانه مات

استفاده از رنگ‌های خنثی در کنار سرامیک مات حس آرامش بیشتر و جو خوشایندتری برای آشپزخانه فراهم می‌کند. به علاوه از مد نمی‌افتد و در هر زمانی همیشه قابل استفاده است. این طیف رنگی می‌تواند شامل طیف خاکستری، بژ و سفید باشد که در کنار سرامیک مات شکل بهتری به فضا می‌دهد.

فضای مات اشپزخانه

برای اینکه حس رنگی بیشتری در فضای آشپزخانه استفاده کنید، می‌توانید اکسسوری‌های آشپزخانه خود مانند اجاق گاز، فر و سایر موارد را رنگی انتخاب کنید. این نکته را مد نظر قرار دهید که به کاربردن سرامیک مات طرح‌دار بافت و بعد خوبی به فضای آشپزخانه می‌دهد.

اشپزخانه با سرامیک مات

حتی می‌توانید جزیره وسط آشپزخانه را با سرامیک‌های مات تزیین کنید. جزیره نقطه کانونی آشپزخانه است که با استفاده از سرامیکی با لعاب مات جلوه آن چند برابر خواهد شد. تزیین دیوار آشپزخانه با سرامیک مات هم می‌تواند تبدیل به یک نقطه کانونی در فضای آشپزخانه باشد که با انتخاب کابینت متناسب جلوه آشپزخانه را چند برابر کند.

بیشتر بدانید: کابینت ممبران برای آشپزخانه های کوچک، انتخاب ایده‌آل برای بزرگنمایی فضا

تزیین پذیرایی با استفاده از سرامیک مات

سرامیک مات علاوه بر دوام بالایی که دارد، جلوه روستیک و طبیعی به فضای پذیرایی می‌دهد که حسی گرم و آرامش‌بخش را برای افراد خانواده فراهم می‌کند. به علاوه استفاده از سرامیک مات جلوه‌ای از سبک اسکاندیناویایی زیبا و جذاب را در فضای خانه حکمفرما می‌کند و می‌توان آن را یکی از المان‌های استفاده شده در سبک اسکاندیناویی نیز برشمرد.

فضای پذیرایی با سرامیک

 این سرامیک‌ها در ابعاد مختلفی موجود هستند و این ویژگی امکان استفاده از این نوع سرامیک را در فضاهای مختلف، سبک‌های گوناگون و البته، طرح‌های متفاوت امکان پذیر می‌کند.

تزیین اتاق خواب با سرامیک مات

کاشی و سرامیک مات به دلیل براق نبود و منعکس نکردن نور محیط جلوه بسیار شیک و مدرنی دارد که پیچیدگی و جلوه خاصی به هر فضایی که به کار برده می‌شوند منتقل می‌کنند. بنابراین، انتخاب کاشی و سرامیک مناسب تاثیر زیادی بر ظاهر آن می‌گذارد.

فضای اتاق خواب با سرامیک مات

اتاق خواب فضایی برای ایجاد آرامش است. به همین جهت، استفاده از سرامیکی با لعاب مات برای تزیین کف یا دیوار اتاق خواب می‌تواند بر این آرامش اضافه کند و به زیبایی بیشتر فضا بیفزاید. اگر نور طبیعی خوبی وارد فضای اتاق خواب شما می‌شود و فضای اتاق بزرگ است، استفاده از سرامیک مات انتخاب خوبی خواهد بود.

بیشتر بدانید: ایده‌های جذاب برای دکوراسیون پذیرایی با استفاده از مبل بنفش

کلام آخر

انتخاب دکوراتیوهای مختلف تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و دکوراسیون خانه دارد. یکی از اکسسوری‌هایی که رنگ، طرح و مدل آن تاثیر بسیار زیادی بر فضاهای مختلف در خانه می‌گذارد، سرامیک و کاشی است. طرح کاشی می‌تواند مبنای زیبایی فضای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب و پذیرایی و لابی هتل، رستوران‌ها و مانند آن باشد.

 به همین جهت انتخاب کاشی و سرامیکی که با فضا همخوانی داشته باشد بسیار مهم است. سرامیک مات یکی از محصولاتی است که فواید بسیاری برای خانه دارد و می‌توانید از آن در زیباتر کردن فضا استفاده کنید. البتهف در کنار فواید معایبی نیز وجود دارد که با توجه به این معایب می‌توانید در نهایت تصیم بگیرید که از این سرامیک در تزیین فضای مورد نظر استفاده کنید یا خیر.

source

توسط chidanet.ir