به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روح‌الله پرهیزگار از این حجم کم‌سابقه به عنوان نهضت بهسازی، ترمیم و روکش آسفالت در محورهای کلیدی و شریانی استان نام برد و اظهار کرد: به‌منظور ارتقای سطح رضایت‌مندی مردم و خصوصاً کاربران جاده عملیات مرمت، لکه‌گیری و بهسازی روکش آسفالت، طی یک سال گذشته در بسیاری از محورهای اصلی استان اجرایی شد.

وی از رشد ۳۰۰درصدی در مصرف قیر و تعمیر و مرمت راه‌های استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: حداکثر مصرف قیر در سال‌های گذشته معمولاً بین ۱۰۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تن بوده که این میزان در یک سال اخیر با رشد بیش از سه برابری به بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ تن در سال افزایش یافته است.

سرپرست اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ادامه داد: این میزان قیر، با همت و تلاش همکاران و پیگیری‌های مستمر برای تامین قیر و برنامه‌ریزی‌های حوزه راهداری اداره کل برای جذب حداکثری قیر و اجرایی شدن پروژه‌ها به سرانجام رسیده است.

وی از بهبود وضعیت روکش راه‌ها و افزایش ایمنی جاده‌های استان به عنوان مهم‌ترین دستاورد اجرای این پروژه‌ها نام برد و گفت: بخش عمده این قیر در محورهایی نظیر سمنان-فیروزکوه، سمنان-دامغان، سمنان-گرمسار و بالعکس مصرف شده و مردم استان و مسافران و زوار می‌توانند با ایمنی بیشتری در این محورها تردد کنند.

پرهیزگار با اشاره به اثرات سوء ناشی از تنش‌های گوناگون بر روسازی و آسفالت راه‌ها و محورها گفت: در اثر برخی از تنش‌ها نظیر بار ترافیکی بالا، رطوبت، تغییرات دمایی، بارندگی‌ها و.. معمولاً با گذر زمان، آسفالت راه‌ها به مرور با مشکلاتی روبرو می‌شود که در همین ارتباط هر ساله تلاش می‌شود نسبت به مرمت و بهسازی محورهای شریانی و کلیدی استان اقدام شود که در همین ارتباط امسال پنج هزار و ۵۰۰ تن قیر استفاده شده است.

وی از انعقاد قراردادهای مختلف با هدف تسریع در مرمت و بهسازی محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در این پروژه‌ها تلاش شده با استفاده از انواع روکش آسفالت نازک، تراکمی، آسفالت حفاظتی لایه نازک پلیمری با دانه بندی باز و…پروژه‌های لکه‌گیری، مرمت و بهبود و ارتقای کیفی راه‌ها انجام شود.

پرهیزگار با اشاره به نقش مهم اجرای این پروژه‌ها در کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای استان افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، هم‌وطنان و هم‌استانی‌ها می‌توانند با ایمنی بیشتری در محورهای استان رانندگی کنند.

 وی با اشاره به اثرات ناشی از سه‌گانه: راه، راننده و وسیله نقلیه در تصادفات اظهار کرد: اگرچه جاده، تنها عامل اثرگذار در تصادفات جاده‌ای نیست؛ اما بدون تردید اجرای پروژه‌هایی از این دست و بهبود و ارتقای کیفی راه‌ها، تاثیر مستقیمی بر کاهش خسارات و تلفات ناشی از تصادفات خواهد داشت.

source

توسط chidanet.ir